Perheneuvonnan palvelut

Perheneuvonta auttaa:

• parisuhteen ongelmissa

• tukee toimivaa vuorovaikutusta perheessä

• antaa työnohjausta, koulutusta ja konsultaatiota

• tekee ennaltaehkäisevää työtä

Toimintatapoina ovat:

• pari-, perhe- ja yksilötapaamiset

• ryhmät parisuhteen hoitamiseen, vanhemmuuden tukemiseen ja erosta selviytymiseen

• sovittelu erotilanteessa

Ketkä auttavat?

• Espoon seurakuntien perheneuvonnassa toimii 12 perheneuvojaa, vastaanottosihteeri sekä perheneuvonnan johtaja.

• Perheneuvojat ovat terapiatyön ammatilaisia ja ovat lisäksi käyneet kirkon perheneuvojien koulutuksen.

• Koulutustaustoina perheneuvojilla on kirkon perheneuvonnan erikoistumiskoulutuksen lisäksi seuraavia: pariterapeutti, perheterapeutti, ryhmäpsykoanalyytikko, yksilöpsykoterapeutti, seksuaaliterapeutti, seksuaalineuvoja, uusperheneuvoja ja työnohjaaja.

Milloin perheneuvontaan?

Ihmissuhteet eivät aina ole helppoja. Joskus jokaiselle tulee vastaan tilanteita, joissa tarvitaan apua. Usein luottamuksellinen keskustelu ulkopuolisen ja ammattitaitoisen ihmisen kanssa auttaa eteenpäin.

Perheneuvonnnassa haluamme tukea espoolaisia ja kauniaislaisia pareja ja perheitä.

Tällä hetkellä me perheneuvojat tapaamme asiakkaita sekä kasvokkain että Teamsin välityksellä. Jokaisen asiakkaan kanssa sovitaan yhdessä, mikä on yhteistyön tavoite ja millaiseen ajanjaksoon yhdessä sitoudumme.

Parisuhteessa on erilaisia vaiheita:

"Suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi." (Korkea veisu 2:14)

"Minä etsin häntä, mutta en häntä löytänyt; minä huusin häntä, mutta ei hän minulle vastannut." (Korkea veisu 5:6)

// ]]>