Espoon seurakuntien perheneuvonta muuttaa uusiin toimitiloihin syksyllä

Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskus on etsinyt uusia vastaanottotiloja viime vuodesta asti. Syksyllä 2023 perheneuvonta muuttaa uusiin toimipisteisiin Niittykumpuun ja Kiloon.

havainnekuva niittyportti 750.jpg

Espoon seurakuntien perheneuvonta saa syksyllä uudet vastaanottotilat osoitteesta Niittyportti 4. Havainnekuva: HGR Property Partners.

Kevään ja kesän ajan perheneuvonta on vielä vuokralla nykyisissä toimipisteissään Tapiolan alueella: Tapiolan keskustornissa ja Spektri Business Parkissa.

Uudet toimipisteet, Niittyportti ja KilonRisti, on etsitty metro- ja junaradan varrelta, jotta palvelu olisi hyvin perheiden saatavilla.

Niittyportti 4 sijaitsee 200 metrin päässä Niittykummun metroasemasta. Tilat kunnostetaan perheneuvonnan toimintaan sopiviksi. Remontti valmistuu kesän lopulla. Perheneuvonta vuokraa Niittyportista tilat viiden vuoden vuokrasopimuksella. Niittyportin tiloihin aukeaa syksyllä myös Espoon kaupungin Niitykummun perhekeskus.

Espoon seurakuntien perheneuvonnan toinen toimipiste siirtyy Leppävaaran seurakunnan vuokratilaan KilonRistiin. KilonRisti sijaitsee 150 metrin päässä Kilon juna-asemasta. Tilat remontoidaan kevään ja kesän aikana yhteiskäyttötiloiksi sekä perheneuvonnalle että Leppävaaran seurakunnan toiminnalle.

Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa maksuttomia perheneuvontapalveluja pareille, perheille ja yksineläjille. Palvelu on avointa kaikille espoolaisille ja kauniaislaisille eikä edellytä kirkon jäsenyyttä. Perheneuvonnassa työskentelee 13 perheneuvojaa ja vastaanottosihteeri.

Viime vuonna Espoon seurakuntien perheneuvonta palveli yhteensä 713 asiakasta ja tapaamisia oli yli 4000.

Wed Mar 08 08:00:00 EET 2023