Dreams of a Butterfly -konsertti

su 21.5. klo 18.00

Espoon tuomiokirkko

Amerikkalaista Classic Jazzia, Shirley Sparksin laulusävellyksiä ja Eliina Taalin pianoimprovisaatioita.

Herkän tunnelmallisessa Dreams of a Butterfly -konsertissa kuullaan kauneimpia amerikkalaisia jazzstandardeja, Shirley Sparksin uusia laulusävellyksiä sekä Eliina Taalin pianoimprovisaatioita.

Esiintyjät:
Shirley Sparks, laulu
Eliina Taal, jazzpiano

Konsertin kesto n. 70 min, ei väliaikaa. Vapaa pääsy.

Shirley Sparks on espoolainen esiintyvä taiteilija ja säveltäjä. Shirley aloitti klassisen musiikin saralla ja toimi sillä 25 vuotta, kunnes vuodesta 2015 lähtien hän on keskittynyt amerikkalaiseen 1900-luvun alkupuolen Classic Jazz- ja Traditional Pop -musiikkiin. Shirley on laulanut mm. Antti Sarpila Swing Bandin solistina, perustanut useita omia yhtyeitä ja esiintynyt eri jazzpianistien kanssa ideoimissaan teemakonserteissa, joita hän aktiivisesti järjestää. Viime vuosina Shirley on alkanut säveltää yhä enenevässä määrin omaa lauluohjelmistoa. Shirley Sparks on opiskellut kirkkomusiikkia Sibelius-Akatemiassa, valmistunut laulupedagogiksi Metropolia AMK:sta sekä taiteen maisteriksi Oxford Brookes Universitystä, pääaineinaan englantilainen ooppera ja nykyteatteri. (www.shirleysparksmusic.com)

Eliina Taal on helsinkiläinen jazzmuusikko sekä pianopedagogi, joka luotsaa omaa trioaan sekä soittaa aktiivisesti erilaisissa yhtyeissä kevyen musiikin saralla. Tällä hetkellä Eliinan produktioita ovat mm. "A Tribute to Nat King Cole", "Monika Z:n tarina” sekä "Kotirintaman naisia - sota-ajan radiohitit”. Eliina toimii myös Anneli Saariston vakituisena säestäjänä ja orkesterin kapellimestarina. Eliina Taal on valmistunut valmistunut pop/jazz-pianopedagogiksi Metropolia AMK:sta ja jazzmusiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta.

• Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä