Kiova - silta itään ja länteen

to 21.9. klo 17.30 – to 21.9. klo 20.00

Ukraina-ilta Leppävaaran kirkolla

Ukrainan sota järkyttää ja herättää kysymyksiä: Mitä on sodan taustalla? Mikä on Kiovan merkitys Ukrainan ja Venäjän ortodoksiselle kirkolle? Dosentti Maija Penttilä Helsingin yliopistosta kertoo näistä taustoista kirkkososiologian näkökulmasta. Ukrainalaisen puheenvuoron pitää Suomenoja Ukraine Aidin puuhanainen Tatyana Pitchulina. Esitys alkaa klo 18.30 kirkkosalissa. Tilaisuus suoratoistetaan ja tallenne nähtävissä jälkeenpäin.

Kahvitarjoilu klo 17.30 alkaen, jolloin paikalla on myös myytävänä ukrainalaisia leivonnaisia sekä mahdollisuus tilata Canvas-tauluja, jotka on teetetty Kryvyi Rihin lasten ja nuorten sodan aikana ottamista vaikuttavista luontokuvista. Taulutuotot kokonaisuudessaan tullaan ohjaamaan humanitaarisena apuna Kryvyi Rihiin Ukrainaan rotareiden kautta. Kahvitarjoilu ukrainalaisten hyväksi Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Mukana illassa pastorit Merja Alanne, Juha-Pekka Rissanen ja Jukka Raunu sekä illan päätteeksi myös Leppävaaran kirkon kamarikuoro kanttori Kullervo Latvasen johdolla.

Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Meri-Espoo Rotaryklubin ja Leppävaaran seurakunnan kanssa.

Leppävaaran seurakunta