Kesäkonsertteja tarjolla Espoon kirkoissa koko kesän ajan

Kesäkonsertteja on tarjolla Espoossa runsaasti. Suvisunnuntain iltamusiikki Espoon tuomiokirkossa, Musiikkia puolenpäivän aikaan Tapiolassa, Soiva kesäpäivä Leppävaarassa ja Kesäillan musiikkia Espoonlahdessa tarjoavat maksuttomia konsertteja läpi kesän. Urkuyö ja Aaria on oma kesäfestivaalinsa, jonka liput ovat maksullisia.

Kuvassa näkyy Espoon tuomiokirkko kesäisessä maisemassa.

Espoon tuomiokirkossa on konsertteja viikoittain koko kesän ajan. Kuva: Eija Harju.

Suvisunnuntain iltamusiikki soi Espoon tuomiokirkossa

Suvisunnuntain iltamusiikki aloittaa konserttisarjan jo sunnuntaina 29.5. klo 19 tällä kertaa gospelmusiikilla. Löytty & selloduo -konsertissa kuullaan Jaakko Löyttyä, laulu ja kitara & Selloduo Anna-Maria ja Olli Varosta.

Sarja jatkuu joka viikko sunnuntaisin klo 19 aina su 14.8. asti, jolloin vuorossa on Tuuli-Maaria Louhensalo-Lindström, tanssi, musiikin sävyttämä soolotanssiteos Pyhän Birgitan elämästä.

Kaikkiin Suvisunnuntain iltamusiikki -sarjan konsertteihin on vapaa pääsy, ja niissä on kaikissa vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu.

Koko ohjelman löydät Tapahtumat - Kirkko Espoossa

Musiikkia puolen päivän aikaan -kesäsarja tiistaisin Tapiolan kirkossa

Musiikkia puolen päivän aikaan -kesäkonserttisarja alkaa Tapiolassa. Joka tiistai aina elokuun puolelle klo 12 on puolen tunnin mittainen konsertti Tapiolan vasta peruskorjatussa kirkossa. Juhlavuoden 2022 kesäsarjassa tullaan kuulemaan niin kuoroja, urkureita, laulajia kuin instrumentalisteja.

Avajaiskonsertin esiintyjä, Kamarikuoro Gloria, koostuu lähes kokonaan pääkaupunkiseudun kirkkomuusikoista. Kuoroa johtaa Helsingin tuomiokirkossa pitkän uran tehnyt kanttori Seppo Murto, jolla pitkä ura myös kapellimestarina ja kuoronjohtajana. Kamarikuoro Glorian ohjelmistosta kuullaan mm. uusien suomalaisten säveltäjien teoksia sekä kesän alkuun sopivia sävelmiä.

Sarjan viimeisessä konsertissa tiistaina 16.8. klo 12 esiintyy Tapiolan kuoro Pasi Hyökin johdolla.

Konsertteihin on vapaa pääsy. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu KUA:n katastrofikeräykseen.

Koko konserttisarjan ohjelman löydät: Tapahtumat - Kirkko Espoossa

Leppävaaran kirkossa soi joka toisen viikon keskiviikkona Soiva kesäpäivä -konsertti

Sarjan aloittaa keskiviikkona 8.6. klo 12 Ilmastokonsertti Kesäfanfaari luonnon puolesta Itämeren suojelemiseksi.

Soiva kesäpäivä -sarjan aloituskonsertissa soi iloinen kamarimusiikki ilmaston suojelemiseksi. Ilmastokonsertti aloittaa kesäisen konserttisarjan, jonka konsertit ovat parittomilla viikoilla keskiviikkoisin klo 12 Leppävaaran kirkossa 8.6.–17.8.

Ilmastokonsertissa esiintyy Natura-kvintetti: Susanna Pajukangas, piano, Lauri Suonio, sello, Raili Poijärvi-Salmela ja Petrus Laitinmäki, viulu, Tuula Saari, alttoviulu. Tämän konsertin ohjelmatuotto menee kokonaan Itämeren suojelemisen WWF:n kautta.

Viimeisessä konsertissa elokuun 17. päivänä kuullaan raamatun kertomuksiin pohjautuvia Händelin oratorioaarioita. Konsertissa esiintvät Teppo Lampela, altto, Linnéa Casserly, sopraano ja nokkahuilut, Katri Tikka, barokkiharppu.

Soiva kesäpäivä -konsertteihin on vapaa pääsy. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu erikseen mainittuihin kohteisin. Leppävaaran kirkon osoite on Veräjäkallionkatu 2.

Koko konserttisarjan ohjelman löydät linkistä Tapahtumat - Kirkko Espoossa

Kesäillan musiikkia kolmena keskiviikkona Espoonlahden kirkossa

Espoonlahden kirkon kesäkonserttien sarjassa kuullaan kesäkuun toisena keskiviikkona eli 8.6. lämminhenkinen ja svengaava ”Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan – Jazzvirsiä” -konsertti. Esiintyjinä ovat Eva Vikman, laulu ja Lassi Kouvo, piano.

Lohtua ja toivoa tuovat, suomalaisten rakastamat perinteiset virret taipuvat jazzillisin sävyin.  Konserttisarjan muut konsertit ovat 15.6. Urkutaiteilija Alexandra Fol ja 22.6. Varpu Heikinheimo, viulu ja Daniel Beskow, piano.

Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa. Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8.

Konsertit löydät linkistä.

Urkuyö ja Aaria on oma kesäfestivaalinsa Espoon tuomiokirkossa

Urkuyö & Aaria on Suomen vanhimpia klassisen musiikin festivaaleja. Festivaali kokoaa taidemusiikin huippunimet Espoon tuomiokirkkoon koko kesän ajan torstaisin kello 21 aina 25.8. asti. Tervetuloa nauttimaan kesäillasta ja keskiaikaisen kivikirkon tunnelmasta historiallisen kulttuurimaiseman keskelle.

Urkuyö ja Aarian avajaiskonsertti esitetään poikkeuksellisesti to 2.6. klo 19 Tapiolan kirkossa, Kirkkopolku 6 ja toisen kerran perjantaina 3.6. kello 19 Kallion kirkossa Helsingissä osoitteessa Itäinen Papinkatu 2.

Konsertit ovat maksullisia, koko ohjelman ja tiedot lipuista löydät festivaalin omilta sivuilta.

Muita konsertteja ja yhteislaulutilaisuuksia Espoossa

Konserttisarjojen lisäksi kirkoissa ja kappelissa järjestetään yhteislaulutilaisuuksia ja muuta musiikkia, jonka löydät verkkosivujen tapahtumakalenterista täältä: Tapahtumat - Kirkko Espoossa.

2022-05-30 12:02:00.0