Espoonlahden seurakunnan kirkkoherra vaihtuu syksyllä 2023

Espoonlahden seurakunnan kirkkoherra Jouni Turtiainen jää vanhuuseläkkeelle syksyllä 2023. Seurakuntaneuvosto esittää välillistä vaalitapaa.

Espoonlahden kirkko kuva Jukka Granström

Espoonlahden seurakuntaneuvosto päätti 13.9.2022 kokouksessaan äänin 9–6, että se esittää kirkkoherran vaaliin välillistä vaalitapaa. Tällöin Espoonlahden uuden kirkkoherran valitsee ensi keväänä seurakuntaneuvosto. Vaalitavasta päättää Espoon hiippakunnan tuomiokapituli, kun se julistaa viran haettavaksi. Lähes kaikki pääkaupunkiseudun kirkkoherran vaalit on viime vuosina järjestetty välillisinä.

Uusi kirkkoherra aloittaa virassaan 1.9.2023. Muu aikataulu täsmentyy myöhemmin.

Espoonlahden seurakuntaneuvosto asetti myös rekrytointityöryhmän, jonka tehtävänä on pohtia kirkkoherran viran erityisiä vaatimuksia Espoonlahden seurakunnassa. Rekrytointityöryhmään valittiin seurakuntaneuvoston jäsenet Marita Helki, Kari LarjavaLeena Raineranta, Kaija Viitakoski sekä virkansa puolesta kirkkoherra Jouni Turtiainen

Vaalin aikana seurakuntalaisille pyritään tarjoamaan monipuolinen mahdollisuus tutustua ehdokkaisiin.

Espoonlahden seurakunta on noin 30 000 jäsenen vireä seurakunta Espoon merellisissä ja vahvasti kehittyvissä maisemissa. Keskeisellä paikalla sijaitseva seurakunta haluaa olla mukana ihmisten arjessa ketään unohtamatta.

2022-09-14 16:15:00.0