Keskustelua tulevaisuudesta: Kestävän tulevaisuuden rakennuspalikat

Espoon seurakunnat järjestävät yhdessä Espoon kaupungin ja Länsiväylä-lehden kanssa Kestävän tulevaisuuden rakennuspalikat -keskustelutilaisuuden. Tapahtuma järjestetään to 27.10. klo 17–19 Lippulaivan kirjastossa.

Keskustelutilaisuus_kaupungin banneri.jpg

Kuva: Espoon kaupunki.

Keskustelutilaisuudessa etsimme yhdessä vastauksia tulevaisuuden kysymyksiin. Miten kestävä kehitys näkyy kaupunkilaisten arjessa nyt ja tulevaisuudessa? Miten rakennamme yhdessä kestävää tulevaisuutta?
Mitä se edellyttää kaupunkiympäristön kehittäjiltä ja miten kaupunkilaisia tulisi osallistaa yhteiseen työhön tulevaisuuden eteen?

Mukana keskustelussa ovat

Meri Löyttyniemi, kestävän kehityksen asiantuntija, väitöskirjaopiskelija ja vihreiden kaupunginvaltuutettu

Elina Wanne, projektipäällikkö Espoon kestävän kehityksen yksiköstä, erikoistunut energiaratkaisuihin, Kokoomuksen varavaltuutettu, kirkon luottamushenkilö

Mari Päätalo, kehittämispäällikkö Espoon kestävän kehityksen yksiköstä, erikoistunut kestävän liikenteen ratkaisuihin,

Peter Lund, professori, Aalto-yliopisto

Anu Morikawa, oppilaitospappi Aalto-yliopisto, Espoon seurakuntayhtymä

Keskustelun vetäjänä toimii Länsiväylän päätoimittaja Heli Koivuniemi.

Keskustelu striimataan suorana Espoon kaupunginkirjaston kanavalle ja se tulee löytymään tästä linkistä:

Keskustelua tulevaisuudesta: Kestävän tulevaisuuden rakennuspalikat - YouTube

Panelistien esittelyt

Meri Löyttyniemi, vihreä kaupunginvaltuutettu (tai vihreän valtuustoryhmän varapj, Kestävä Espoo -ohjausryhmän puheenjohtaja), kestävän kehityksen erityisasiantuntija (Aalto-yliopistossa). Meri Löyttyniemi on myös väitöskirjatutkija Jyväskylän yliopiston Kauppakorkeakoulussa, ekonomi, yritysmaailman ja urheilun vastuullisuussparraaja, 50-vuotias perheenäiti Toppelundista/Haukilahdesta, Koripalloliiton hallituksen jäsen ja Hiilineutraali Tapiolan Honka -hankkeen vetäjä, tenniksen pelaaja... ja seurakuntavaaliehdokas Kirkko kaikille -listalla.

Kehittämispäällikkö Elina Wanne työskentelee Espoon kaupungin kestävän kehityksen osaamiskeskuksessa ja vastaa energian kehittämiskokonaisuudesta. Kestävät energiaratkaisut ovat tärkeä osa kaupungin hiilineutraaliustavoitetta. Elina Wanne on myös kirkon luottamushenkilö.

Peter Lund on teknillisen fysiikan professori, joka tutkii tulevaisuuden energiakysymyksiä. Hän on erityisen kiinnostunut monitieteellisistä näkökulmista energiaan. Lund toimii ahkerasti kansainvälisillä foorumeilla ja hänellä on lukuisia luottamustehtäviä. Energiakäännökset ja –’vallankumous’ sekä nanoenergiaratkaisut ovat hänen tutkimuspöydällään tällä hetkellä.

Mari Päätalo on kehittämispäällikkö Espoon kestävän kehityksen yksiköstä ja on erikoistunut kestävän liikenteen ratkaisuihin.

Anu Morikawa on toinen Aalto-yliopiston oppilaitospastoreista, tutummin Aalto-pappi. Hän kohtaa työssään sekä opiskelijoita että henkilökuntaa ja on kaikkien Aalto-yhteisön jäsenten käytettävissä keskustelukumppanina ja tukena elämän suurten kysymysten äärellä uskonnosta tai elämänkatsomuksesta riippumatta. Anu Morikawa on työssään pohtinut myös ympäristön ja kestävän kehityksen teemoja sekä ollut mukana järjestämässä Ilmasto muuttuu – millaisia ovat tulevaisuuden toivon näköalat? -verkkotapahtumaa yhteistyössä Aalto-yliopiston kanssa.

Mon Oct 24 15:12:00 EEST 2022