Seurakuntavaalien ennakkoäänestys jatkuu – muista käyttää ääntäsi!

Ennakkoäänestyksen toisena päivänä Espoossa annettiin alustavien tietojen mukaan 1557 ääntä.

Kuninkaantien lukio_Iida Rotko.jpg

Kuninkaantien lukion äänestyspisteellä riitti nuoria äänestäjiä. Kuva: Iida Rotko.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestyksen toisena päivänä 1557 seurakuntalaista kävi äänestämässä Espoon äänestyspisteissä. Edellisten seurakuntavaalien ennakkoäänestyksen toisena päivänä äänestäjiä oli 1768.

Monen ikäisten ihmisten vaalit

Äänestäjien joukkoon mahtui monen ikäisiä seurakuntalaisia, kun äänestyspisteitä oli kauppakeskusten ja kappeleiden lisäksi myös palvelutaloissa ja toisen asteen oppilaitoksissa. Palvelutalo Puistokartanossa äänestäjiä riitti jonoksi asti.
-Palvelutalon asukkaat olivat kiitollisia siitä, ettei äänestämään tarvinnut lähteä kauemmas. On tärkeää, että seurakunnat jalkautuvat sinne, missä ihmiset ovat. Se mahdollistaa äänestämisen sellaisellekin seurakuntalaiselle, jolle liikkuminen on vaikeaa, kertoo Espoonlahden seurakunnan diakoni Eija Siivonen.

Vielä ehtii äänestämään

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys jatkuu lauantaihin 12.11. asti. Vielä siis ehdit äänestämään ennakkoon. Espoossa ennakkoäänestyspaikkoja on noin 50 ja niiden tiedot löytyvät vaaliverkkosivuilta. Ennakkoon voi äänestää missä tahansa äänestyspisteessä. Mukaan tarvitsee ainoastaan henkilöllisyystodistuksen. Äänioikeutettuja ovat kaikki yli 16-vuotiaat kirkon jäsenet.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys järjestetään 8.-12.11.2022 ja varsinainen vaalipäivä on 20.11.2022. Seurakuntavaaliehdokkaisiin voi tutustua vaalikoneessa

2022-11-10 10:38:00.0