Tapiolan kirkon kastekappelin kattoa korjataan

Tapiolan kirkon kastekappelissa on havaittu vesivuodon jälkiä. Vesivuodon syyn tutkinta ei toistaiseksi vaikuta toimintaan.

Tapiolan_kirkon_kastekappelin_telineet_lukkariM.png

Tapiolan kirkon kastekappelin suojauksessa käytettävä rakennusteline on saanut vaalimainoksen. Kuva: Antti Ruuskanen.

Tapiolan kirkon ulkoseinää suojataan parhaillaan kastekappelin kohdalta. Katon rakenteita tullaan tutkintavaiheessa avaamaan, minkä jälkeen katto korjataan. Työn oletettu kesto on muutama kuukausi. Katon korjaus saattaa aiheuttaa haittaa kirkon käytölle, mutta siitä tiedotetaan myöhemmin. Toistaiseksi kirkon käyttö jatkuu ennallaan.

Kirkkosalin yhteydessä sijaitsevan kastekappelin katto on uusittu 10 vuotta sitten, joten se kunnostettiin vain osittain vuosi sitten valmistuneessa peruskorjauksessa. Nyt havaittu vuoto sijaitsee osassa, johon ei puututtu peruskorjauksen yhteydessä.

Fri Nov 18 14:06:00 EET 2022