Nastakengät jalkaan hautausmaalle

Moni kaupunkilainen piipahtaa joulun pyhinä läheistensä haudoilla. Sileäpohjaisilla juhlakengillä eikä kovin lyhytvartisilla jalkineilla hautausmaalle ei kannata mennä. Kengät kannattaa ehdottomasti valita sään mukaan.

kellonummen hautausmaa 21122022 askoleinonen lukkari.jpg

Kellonummen hautausmaa 21.12.2022. Kuva Asko Leinonen

Esimerkiksi Espoon seurakuntien hautausmailla aurataan ja hiekoitetaan hautaosastojen väliset pääkäytävät, mutta hautaosastojen sisällä ei tehdä talvikunnossapitotöitä paitsi hautausten yhteydessä.

Tämänhetkisen sääennusteen perusteella Espoon seurakuntayhtymän hautaustoimi suosittelee joulunaikaan nastakenkien käyttöä hautausmailla liikuttaessa.

Lunta. Sitä nimittäin vielä toistaiseksi riittää hautausmaillakin. Osa hautausmaakävijöistä tekee omatoimisesti lumitöitä, jotta pääsy omalle sukuhaudalle olisi helpompaa.

- Jotta joulurauha säilyisi, niin lunta lapioidessa on muistettava, että ei luoda lunta naapurihaudoille, hautaustoimesta ohjeistetaan lempeästi.

2022-12-21 13:53:42.0