Espoon tuomiokirkonmäen Rainbow River -valoteoksen vartiointia lisätään

Espoon tuomiokirkonmäen ja Espoonjoen rannan valoteos Rainbow River kohtasi ilkivaltaa jo ensimmäisenä esilläoloyönä. Espoon kaupunki ja Espoon tuomiokirkkoseurakunta pahoittelevat tilannetta.

Ilkivallan jälkien korjaamisesta huolimatta valoteosta ei valitettavasti ole saatu toimimaan parhaalla tavallaan. Korjaamisen vuoksi teos ei välttämättä ole joka hetki toiminnassa. Rainbow River on kuitenkin pääosin toiminnassa ja näyttävä nähtävyys.

Teoksen ja alueen vartiointia on tarkoitus tehostaa, jotta teos saisi olla esillä ihmisten ilona loppiaiseen eli 6.1.2023 asti.

Rainbow River -valoteoksen on luonut Flowers of Life -niminen taiteilijaryhmä, jonka taiteellinen johtaja on Veikko Lappalainen. Teos on luotu yhteistyössä Espoon kaupungin ja Espoon tuomiokirkkoseurakunnan kanssa. Teos on esillä ympäri vuorokauden, mutta parhaimmillaan hämärän ja pimeän aikaan.

Teos on nähtävillä osoitteessa: Espoon tuomiokirkonmäki, Kirkkoranta, 02770 Espoo

Katso lisää teoksesta: Rainbow River -valoteosLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuva: Reija Hirvonen

Thu Dec 22 13:42:14 EET 2022