Uudet jäsenet talous- ja strategiatoimikuntaan sekä viestinnän toimikuntaan

Olarilainen Jussi Koskinen valittiin johtamaan talous- ja strategiatoimikuntaa. Viestinnän toimikunnan puheenjohtajaksi valittiin puolestaan Martti Hellström Espoon tuomiokirkkoseurakunnasta.

kyrkofmge2023nyh.jpg

Uusi yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa 30. tammikuuta. Kokouksessa nimitettiin seurakuntayhtymän toimikunnat alkaneelle nelivuotiskaudelle 2023–2026.

Talous- ja strategiatoimikunta

Talous- ja strategiatoimikunta valmistelee yhteiselle kirkkoneuvostolle talouden ja toiminnan pitkäaikavälin suunnitteluun liittyviä asioita: mm. strategiaa, sen alaohjelmia ja talouteen liittyviä kysymyksiä.

Toimikunnan puheenjohtajaksi valittiin olarilainen Jussi Koskinen. Hän oli seurakuntavaaleissa ehdolla Kokoomuksen ehdokkaana.

Toimikunnan jäsenet:
•    Jussi Koskinen, pj., Olarin seurakunta
•    Simon Elo, Espoon tuomiokirkkoseurakunta
•    Mirka Härkönen, Leppävaaran seurakunta
•    Kimmo Kotro, Espoon tuomiokirkkoseurakunta
•    Outi Krause, Tapiolan seurakunta
•    Anna-Liisa Markkula, Leppävaaran seurakunta
•    Tapio Saarelainen, Espoonlahden seurakunta
•    Hannele Valtasaari, Olarin seurakunta
•    Anders Wikholm, Esbo svenska församling

Viestinnän toimikunta

Viestinnän toimikunnan tehtävänä alkavalla kaudella on mm. Espoon seurakuntien uuden viestintäohjelman valmistelu ja sen seuranta.

Toimikunnan puheenjohtajaksi valittiin Kirkko kaikille -valitsijayhdistyksen Martti Hellström Espoon tuomiokirkkoseurakunnasta.

Toimikunnan jäsenet:
•    Martti Hellström, pj., Espoon tuomiokirkkoseurakunta
•    Jan Ahonen, Olarin seurakunta
•    Marita Helki, Espoonlahden seurakunta
•    Heidi Juslin-Sandin, Esbo svenska församling
•    Anita Paatelma, Espoonlahden seurakunta
•    Sari Savela, Tapiolan seurakunta
•    Risto Sepponen, Espoon tuomiokirkkoseurakunta
•    Mikael Sorvanto, Leppävaaran seurakunta

Yhteinen kirkkoneuvosto nimesi lisäksi johto- ja toimikuntiin omia edustajiaan. Viestinnän toimikuntaan nimettiin Jouni Mykkänen, kiinteistöjohtokuntaan Håkan Nyman ja henkilöstöjohtokuntaan Kari Roine. Samalla todettiin, että Kari Roine oli valtuustossa virheellisesti kirjattu henkilöstöjohtokunnan jäseneksi – oikea valinta oli Jani Suomalainen. Yhteinen kirkkoneuvosto korjasi virheen teknisenä korjauksena.

Tue Jan 31 08:51:00 EET 2023