Olarin kirkolla alkaa pysäköinnin valvonta 3.4.2023 alkaen

Olarin seurakunta on päätynyt ratkaisemaan Olarin kirkon (os. Rälssitilankuja 1, 02200 Espoo) pysäköintiongelmat yksityisellä pysäköinninvalvonnalla.  Parkkipate alkaa valvoa kirkon pysäköintiä 3.4.2023 alkaen.

Alueella on 3.4. alkaen käytettävä pysäköintikiekkoa, jolla pysäköintiaika on 2 tuntia. Lisää ilmaista parkkiaikaa kirkossa asioiva saa tarvittaessa enimmillään 5 tuntia kirkon aulaan sijoittuvasta automaatista. Seurakunnan henkilökunta pysäköi ajoneuvokohtaisilla pysäköintiluvilla.

Parkki_Muok kopio.jpg

Olarin kirkon pysäköintiä on yritetty ohjeistaa erilaisin kyltein.

Olarin kirkon pysäköintialueella on ollut ongelmia pysäköintitilan riittävyydestä, sillä kirkon parkkipaikalle ovat varsin laajamittaisesti ja pitkäaikaisesti pysäköineet ajoneuvojaan henkilöt, jotka eivät ole asioineet kirkossa. Näin ollen kirkon tilaisuuksiin tulijat eivät ole mahtuneet pysäköintialueelle. Kirkon ympäristössä jo usean vuoden jatkuneiden rakennustöiden myötä myös lähikatujen ja -rakennusten aiemmat pysäköintimahdollisuudet ovat poistuneet.

Ylivahtimestari Sanni Hukkanen,
sanni.hukkanen@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä,  p. 040 513 0856.

Tue Mar 21 11:33:20 EET 2023