Kummipäivää vietetään Espoossa su 4.6.

Lähde mukaan viettämään kummipäivää kummilapsen kanssa

Vaalea lammas katsoo kameraan

Veikko-lampaan voi tavata Kummin kaa -tapahtumassa Olarin kirkolla. Kuva: Eriikka Käyhkö

Kummipäivänä 4.6. lapset pääsevät ilmaiseksi Luontokeskus Haltian näyttelyyn, ja kaikki pääsevät ilmaiseksi Seikkailupuisto Huipun verkkoseikkailuun. Tapiolan seurakunta järjestää ilmaisen leffanäytöksen Kino Tapiolassa. Koska salin koko on rajallinen, ennakkoilmoittautumiset näytökseen pyydetään 21.5. mennessä osoitteessa espoonseurakunnat/kummipaiva.

Olarin kirkolla järjestettävässä Kummin kaa -tapahtumassa on puolestaan luvassa kaikenlaista hauskaa: perhemessu,  seikkailurata, aasilla ratsastusta, lampaita (kuvassa), vauvojen aistihuone, lettujen paistoa, kasvomaalausta ja kuvauspiste. Mukana myös Pikku-Päkä ja Aina-aasi, MLL & Partiolaiset.

Valtakunnallista Kummipäivää juhlivat Lasten ja nuorten keskus sekä Suomen evankelis-luterilainen kirkko. Teemapäivän idea on tarjota kummeille ja kummilapsille yhteistä tekemistä ja muistuttaa kummien merkityksestä lapsen elämässä. Kirkko Espoossa lähettää 16.5. kaikille Espoon alueen suomenkielisille kummeille erikoisohjelmasta tiedottavan tekstiviestin.

Kummipäivän valtakunnalliset yhteistyökumppanit ovat tänä vuonna Luontoliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Partio sekä SuperPark. Myös SuperPark tarjoaa kummille ja lapselle sisäänpääsyn yhden hengen hinnalla.

Lisätietoja juhlasta espoonseurakunnat.fi/kummipaiva ja Vietetään yhdessä Kummipäivää - Kumminkaa.

Mon May 15 14:26:00 EEST 2023