Nuku yö ulkona Hilan merellisissä maisemissa Kirkkonummella

Suomen luonnon päivänä lauantaina 26.8. järjestetään Nuku yö ulkona -tapahtuma Espoon seurakuntien Hilan leirikeskuksessa meren rannalla Kirkkonummella.

Teltta yöllä luonnon keskellä.

Tarjolla on mahtava mahdollisuus päästä yöpymään luonnon helmassa kauniissa maisemissa lauantaista 26.8. klo 9 alkaen sunnuntaihin 27.8. asti.

– Minusta on hieno lähteä tekemään matalan kynnyksen luontoretkeä. Osallistujan ei tarvitse olla valmiiksi eräretkeilijä, varusteetkin on mahdollista lainata paikan päältä, nuorisotyönohjaaja Timo Kekkonen kertoo innostuneesti.

– Jos löytyy pientäkin intoa kokeilla luonnossa yöpymistä, niin nyt olisi hyvä paikka päästä sitä kokeilemaan.

Yöpymistä varten kukin tarvitsee mukaan minimissään itsensä ja vähän syötävää. Tapahtuman järjestäjän kautta on mahdollista saada lainaksi telttaa, makuupussia ja -alustaa sekä trangioita ruuan valmistukseen. Seurakunnat tarjoavat illalla letun paistoa sekä sunnuntaina aamulla aamupalan.

Tapahtumassa on myös yhteistä ohjelmaa, johon osallistuminen on vapaaehtoista. Luvassa on liikkumista luonnossa, yhteisiä pelejä ja leikkejä, melontaopetusta, mahdollisuus melontaretkelle, saunomista, iltanuotio ja aamulla perhemessu luonnon keskellä. Hilassa on merikelpoisia kajakkeja kaikkine varusteineen melomista varten. Ohjelmaa toteutetaan sääolosuhteet huomioiden.

Hilaan on mahdollista saapua omalla kyydillä tai yhteisellä bussikuljetuksella Espoon eri kirkoilta, tarkemmat aikataulut ja ohjeet lähetetään ilmoittautuneille etukäteen.

Tapahtuma on suunnattu kaikille luonnosta kiinnostuneille, niin aikuisille kuin lapsiperheillekin. Sen järjestävät kaikki Espoon seurakunnat yhdessä. Mukaan mahtuu viisikymmentä ensimmäistä ilmoittautujaa. Ilmoittautumislinkin löydät tapahtuman verkkosivuilta: Suomen luonnon päivä - nuku yö ulkona - Kirkko Espoossa (espoonseurakunnat.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Osoite: Espoon seurakuntien Hilan leirikeskus, Saarentie 50, 02400 Kirkkonummi. Leirikeskus on tällä hetkellä lähinnä retkikäytössä.

Lisätietoja: Nuorisotyönohjaaja Timo Kekkonen, Olarin seurakunta, timo.kekkonen@evl.fi, 050 364 8983.

Teksti: Mirja Aukee

Kuva: Canva