Kauklahden kappelin tilaisuudet pystytään pitämään kappelin alakerrassa

Kauklahden kappeli kärsi vesivahingosta elokuun lopulla. Sen vuoksi aluksi näytti siltä, ettei kappelia pystytä käyttämään ollenkaan. Aiemmasta tiedosta poiketen kappelin alakerta voidaankin pitää käytössä.

Kuva Kauklahden kappelin sisätiloista, kuvassa näkyvät urut ja osa kappelin penkeistä.

Kappelisali ei ole tällä hetkellä käytössä, mutta pääosa kappelin toiminnasta voidaan toteuttaa alakerran tiloissa.

Kauklahden kappeli kärsi vesivahingosta elokuun lopun voimakkaissa rankkasateissa. Veden hetkellinen määrä oli niin suuri, että vesi ei mahtunut poistumaan normaaleja reittejä pitkin, vaan sitä pääsi rakenteisiin ja sisätiloihin.

Vahingot on nyt kartoitettu, ja kappelin korjausta varten on tehty hankesuunnitelma. Suunnitelman mukaan, ja aiemmasta arviosta poiketen, kappelin alakerta pysyy käytössä, ja pääosa toiminnasta voidaan järjestää siellä. Näillä näkymin vain kappelilounaat ja Safkaa ja seuraa -tilaisuudet joudutaan perumaan. Myös kyläkirkot pidetään kappelin alakerrassa.

Kappelin alakerran tiloihin pääsee ainoastaan Hansatien puoleiselta parkkipaikalta, yläparkkipaikalta käynti alaovelle on estetty. Käynti tiloihin on Vantinportin puoleiselta seinustalta.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta ja Esbo svenska församling tiedottavat tarkemmin korjausten vaikutuksesta Kauklahden kappelin toimintaan.

(Muokattu 15.9. klo 11, myös kappelin alakerta on jouduttu sulkemaan. Muokattu 21.9. klo 14, kappelin alakerta sittenkin käytössä.)

2023-09-21 14:00:00.0