Jukka Lehti aikoo puhua perunasta – piispa Kaisamari Hintikka asettaa tuoreen kirkkoherran virkaan

Jukka Lehti vihitään kirkkoherran virkaan Espoonlahden kirkossa sunnuntaina 1.10. Mikkelinpäivän messussa Lehden asettaa virkaan piispa Kaisamari Hintikka.

Kirkkoherra Jukka Lehti seisoo Espoonlahden kirkon edessä.

Kuva: Lauri Ilola

Paikalla ovat myös lääninrovasti Mimosa Mäkinen ja yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Juhana Malme.

Jukka Lehti valittiin Espoonlahden seurakunnan kirkkoherraksi 4.4. pidetyssä seurakuntaneuvoston kokouksessa, jossa suoritettiin välillinen kirkkoherranvaali. Lehti seuraa virassaan eläkkeelle siirtynyttä Jouni Turtiaista.

-Olen jo pitkään haaveillut siitä, että minusta tulisi kirkkoherra ja nyt se unelma täyttyy. Visioni on ollut se, että voisin eläköityä Espoonlahden seurakunnasta ja toimia kirkkoherrana. Nyt ulkoiset puitteet ovat sille olemassa, Lehti tuumaa.

Vuodesta 2005 Espoonlahden seurakunnassa työskennellyt Lehti tiedostaa seurakunnan olevan jatkuvassa muutoksessa.

-Edellisen kirkkoherran aikana ja varsinkin viimeisten vuosien aikana seurakuntaneuvosto on tehnyt linjauksia, jotka alkavat vasta konkretisoitua. Tulevien vuosien aikana seurakunta tulee muuttumaan henkilöstön ja toimitilojen osalta, mutta myös sen osalta, kuinka paljon jalkaudutaan ja tehdään seurakuntarajat ylittävää yhteistyötä, Lehti kertoo.

Mikkelinpäivän saarnassa Lehti aikoo puhua perunasta. Enempää tuore kirkkoherra ei ennen h-hetkeä paljasta.

Mikkelinpäivän messu ja kirkkoherran asettaminen virkaan 1.10. klo 11 Espoonlahden kirkossa. Espoonlahden seurakunta on yksi kuudesta Espoon seurakunnasta. Espoonlahden seurakunnassa on yli 29 000 jäsentä ja noin 70 työntekijää.

Fri Sep 29 09:29:18 EEST 2023