Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin alkaa

Espoon seurakuntien vuotuinen rippikouluihin ilmoittautuminen alkaa maanantaina 9.10. Ilmoittautuminen koskee pääosin ensi vuonna 15 vuotta täyttäviä nuoria. Ilmoittautuminen tapahtuu verkossa osoitteessa espoonriparit.fi ja kestää lokakuun loppuun saakka.

kolme nuorta katsoo kameraan

Rippikoulun käyvät ensi vuonna pääosin 2009 syntyneet

Taakse jäänyt rippikoulukesä oli vilkas. Espoossa järjestettiin kuuden seurakunnan voimin noin sata rippikoulua ja niiden valikoima on pyritty pitämään mahdollisimman monipuolisena. Espoon seurakuntien rippikoulutyön asiantuntija Johanna Hirsto näkee kuluneen kesän onnistuneena.

-Vuoden rippikoulut onnistuivat suunnitellusti ja koronavuosien haasteet ovat jo onneksi takanapäin. Konfirmaatioita on vielä muutamia jäljellä, mutta muuten katse alkaa olla jo seuraavassa riparikaudessa, muun muassa paljon innokkaita isosia on aloittanut isostoiminnassa seurakunnissa, Hirsto kertoo.

Espoon seurakunnat on lähettänyt nuorille rippikouluesitteen, jossa on tarkempia tietoja tulevasta ilmoittautumisesta ja erilaisista tavoista käydä rippikoulu. Leirimuotoisten rippikoulujen lisäksi nuorille on tarjolla on niin kutsuttu City-ripari eli kotikirkolla tai kappelilla käytävä rippikoulu ja iltaripari. Rippikoulujen hinnat on pidetty kustannusten yleisestä noususta huolimatta ennallaan viime vuodesta. Maksuihin on mahdollista hakea vapautusta.

-Espoon rippikoulujen valikoima on laaja, kaikkiaan 90 rippikoulua. Varmasti jokaiselle rippikouluun haluavalle löytyy sopiva tapa rippikoulun käymiseen. Leirimuotoisissa ripareissa on tarjolla erilaisia teemaripareita ja leirikeskusvalikoima on myös kattava. Haluamme tarjota edelleen laadukkaita, antoisia ja rippikoululaisten lähtökohdista onnistuneita ripareita! Tervetuloa!

Thu Oct 05 15:28:46 EEST 2023