Uutislistaukseen

Entistä laajempi ja monipuolisempi Jouluradio sai tavaramerkin

Jouluradio starttaa keskiviikkona 1.11. ja soi aina loppiaiseen saakka. Tänä vuonna tavaramerkin saaneella Jouluradiolla on uusi musiikkipäällikkö ja kanavaperheeseen on tullut uudistuksia. Espoon seurakunnat on yksi Jouluradion taustayhteisöistä usean muun seurakunnan ja seurakuntayhtymän kanssa.

Kuvituskuvassa on punainen radio valkoisella hangella, kyljessä Jouluradion tarra.

Kuva: Jouluradio.

20-vuotias Jouluradio oli Kansallisen Radiotutkimuksen (KRT) mukaan viime kaudella koko Suomen kolmanneksi tavoittavin ja neljänneksi kuunnelluin radiokanava. Suurta suosiota nauttiva Jouluradio on myös monella tapaa uudistunut.

Syyskuussa musiikkipäällikkönä aloittanut Joni Hartikainen on kokenut konkari radio- ja media-alalla. Jouluradion tärkeänä tehtävänä on ylläpitää joulumusiikkikulttuuria, joten Hartikainen on tarttunut musiikkilistoihin tarkkuudella ja lupaa pitää pääkanavan musiikkikatalogin mahdollisimman monipuolisena. 

Pääkanavan musiikkikattaus tulee olemaan laajempi ja monipuolisempi kuin aiemmin. Jouluradion musiikkikirjastossa on noin 6000 kappaletta. 

Pidän huolen siitä, että kuulija löytää kanavalta omat suosikkinsa, mutta myös uusia tuttavuuksia, Joni Hartikainen sanoo. 

Tulevalla kaudella myös kanavaperhettä on uudistettu. Kanavamäärää on tiivistetty kymmenestä kahdeksaan, jotta Jouluradio pystyy tekemään pienen tiimin voimin yhä laadukkaampia soittolistoja. Netissä soivat tällä kaudella pääkanavan lisäksi Kauneimmat Joululaulut, Klassinen joulu, Happy Holidays, Lasten jouluradio, Rouhea joulu, Popjoulu sekä Julradion. 

– Uutuutena tuomme positiivisen, upbeat pop-musiikkia soittavan Popjoulu -teemakanavan. Idea syntyi aiemmista Uusi joulu ja Pikkujoulu -kanavista sekä toisaalta kuulijapalautteesta, jossa toivottiin hyväntuulista, menevää kanavaa, joka voisi toimia esimerkiksi joulusiivouksen taustalla, Hartikainen kertoo. 

Aito ja alkuperäinen Jouluradio tuo kuuntelijoille joulun tunnelman 


Jouluradiolle myönnettiin tänä syksynä tavaramerkki, joka on osoitus Jouluradion vahvasta ja tunnetusta brändistä sekä pitkäjänteisestä työstä joulumusiikin saralla. Jouluradio on myös ajan hermoilla oleva kokeileva ja monimediainen joulumusiikkimedia, joka tälläkin kaudella tekee uudenlaisia ulostuloja. 

Jouluradion teemana on tällä kaudella Tunne joulu, koska Jouluradio tuo tutkitusti kuuntelijoille joulun tuntua, rauhaa ja iloa. Jouluradion suosion salaisuutena on huolella mietityt soittolistat, joiden äärellä kuuntelijat viipyvät pitkiäkin aikoja.  

Joulumusiikki herättää kuuntelijoissa tunteita ja muistoja sekä tuo mielihyvää. Erityisesti näinä epävarmoina sodanmustina aikoina haluamme tarjota kuuntelijoillemme vaihtoehdon, jossa voi uppoutua joulumusiikkiin ja nauttia sen rahoittavasta ja hyvää mieltä tuovasta tunnelmasta, sanoo Jouluradion vastaavana tuottajana aloittanut Katri Ketola

Jouluradio muutti syksyllä Kauppakeskus Redistä Mall of Triplan Fokukseen. Fokus on Töölön seurakunnan tila, joka sijaitsee 5. kerroksessa.

Jouluradio on kahdeksan kanavan joulumusiikkiperhe ja verkkomedia. Monipuolisesti soivaa pääkanavaa voi kuunnella perinteisillä FM-radiotaajuuksilla, kaapeliverkossa ja RadioPlayerissa. Kuuluvuusalueilla asuu kolme neljäsosaa suomalaisista ja netissä kanavat kuuluvat kaikkialla. Jouluradio on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakuntien lahja kuuntelijoille ja sen mahdollistavat seurakunnat ympäri Suomen.  

Tutustu Jouluradion kanavaperheeseen

Lue lisää

Katso lisätietoja jouluradiosta Jouluradion verkkosivuilta.  

Tue Oct 31 10:00:00 EET 2023