Kauklahden kappelin kattoremontti alkaa

Kauklahden kappelin vesikaton korjaaminen alkaa 4.3.2024 vesikaton purkutöillä ja työmaan aitauksella. Remontin aikana kappelille ei pääse autolla ja myös jalankulkijoiden kulkureiteissä on muutoksia.

Kauklahden kappeli

Kauklahden kappeli aidataan remontin vuoksi. Korjaustöiden aikana Kauppamäen kautta kappelilke sallitaan vain työmaaliikenne. Kappelin parkkipaikat eivät ole käytössä. Kävijöiden täytyy käyttää muita lähistön pysäköintialueita.

Jalankulkijoiden kulkureitti siirretään kulkemaan pysäköintialueen takareunaa kohti kävelytietä. Kappelin editse ei pääse työmaan aikana.

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan ja Esbo svenska församlingin käytössä oleva kappeli on seurakuntien vilkas kohtaamispaikka.

Pastori Ari Kunnamo Espoon tuomiokirkkoseurakunnasta kertoo, että toimintaa kappelin alakerrassa pyritään jatkamaan myös remontin aikana. Alakerran tiloihin pääsee kulkemaan kävelytietä pitkin.

- Olemme syksystä asti mahduttaneet lasten ja aikuisten toimintaa kappelin alakertaan. Myös sunnuntain messut on pidetty siellä. Ihmiset ovat olleet iloisia, kun kaikkea toimintaa ei jouduttu siirtämään toisaalle tai myöhemmäksi.

Kunnamon mukaan toiminnan pitäisi jatkua samalla tavalla myös keväällä. Mahdollisista muutoksista kerrotaan erikseen kävijöille mm. seurakuntien verkkosivuilla ja somekanavissa.

Remontin arvioidaan valmistuvan toukokuun loppuun mennessä. Urakoitsijana toimii Katman Oy. Rakennustöitä tehdään arkisin klo 8–18 välisenä aikana.

Kauklahden kappeli kärsi vesivahingosta elokuun lopun voimakkaissa rankkasateissa. Kappelin vesikaton kantavien rakenteiden yläpuoliset osat joudutaan uusimaan, koska korjaaminen ei ole enää vaihtoehtona. Katon lisäksi korjataan myös kappelin vahingoittuneita sisätiloja.

2024-03-01 16:27:00.0