Uudenvuodenaaton valojuhla jokivarressa ja Espoon tuomiokirkonmäellä

Espoossa laservaloshow korvaa perinteiset ilotulitteet uudenvuoden juhlinnassa. Valojuhlaa vietetään jokivarressa ja tuomiokirkonmäellä maanantaina 31.12. klo 17−19.
1laser-tuomiokirkko-750x500_M.jpg

Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestettävä uudenvuoden laservaloshow pidetään Espoon keskuksen tunnelmallisessa Kirkkopuistossa.

Espoon kaupungin uudenvuoden juhlassa on luvassa näyttävä laservaloesitys, tunnelmallisesti valaistu tapahtuma-alue Espoonjoen molemmin puolin sekä Belenos Group of Artsin liikkuva valotaideteos Ikaros.

Osassa laservaloesitystä kuullaan yleisön valitsemaa musiikkia. Tämän päivän hitit sai äänestää ennalta juhlan facebook-tapahtumassa.

Myös 1400-luvulla rakennettu Espoon tuomiokirkko juhlavalaistaan tapahtuman ajaksi.

Virallinen juhlinta alkaa Espoon keskuksen Kirkkopuistossa 31.12. Valopuisto avautuu klo 17.30.

Muusikko Tero Pajunen tunnelmoi kynttilöin valaistussa kirkossa musiikkia eri instrumentein klo 17.30−17.55. ja 18.35−19.

Glögitarjoilu kirkon kellotapulissa viidellesadalle ensimmäiselle klo 17.15−18 ja klo 18.30−19.15.

Espoon tuomiokirkko on avoinna kävijöille klo 17−19.15.

Klo 17.30 Valopuisto avautuu
Klo 18.00 Liikkuva valotaideteos Ikaros
Klo 18.20 Laservaloesitys
Klo 18.35 Valopuisto avoinna klo 19 saakka

Saavuthan paikalle reippaillen tai julkisilla kulkuvälineillä, kohteessa on rajoitetusti paikoitustilaa. Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Espoon tuomiokirkko, Espoon tuomiokirkon mäki, Kirkkopuisto, Espoo

Uuden vuoden laservaloesityksen toteuttavat Hire Rentals Finland Oy ja Showlaser Finland Oy yhteistuotantona, esityksen tuottajaja on Mats Hästbacka.

Järjestäjät:

Esbo svenska församling, Tuomiokirkko, Tuomiokirkkoseurakunta