Tule mukaan ekopaastoon

Paastonaika alkaa keskiviikkona 6.3.2019. Kutsumme sinua mukaan ekopaastoon ja miettimään omia ympäristövalintojasi.

Ekopaasto_logo_nega_netti.jpg

Kirkossa on perinteisesti paastottu 40 päivää ennen pääsiäistä. Paasto tarkoittaa sitä, että luovumme turhista asioista voidaksemme keskittyä olennaiseen.

Suomen ev.-lut. kirkko on vuodesta 2012 kutsunut ihmisiä mukaan myös Ekopaastoon. Ekopaastossa innostetaan suomalaisia liittymään pääsiäispaastoon tavalla, joka osaltaan auttaa myös hillitsemään ilmastonmuutosta.

Tänä vuonna ihmisiä haastetaan tekemään oma ekopaastolupaus. Lupauksen voi halutessaan jakaa somessa tunnisteella #ekopaasto.

Paasto ja ekopaasto alkaa keskiviikkona 6.3. ja päättyy pääsiäiseen, jota vietetään 21.4.

Espoon seurakunnat julkaisee paaston aikana eri ihmisten paasto-lupauksia kirkon Ekopaasto-kampanjaan liittyen. Mukana on mm. seurakuntien uusia luottamushenkilöitä, kirkkoherroja ja Espoon piispa Kaisamari Hintikka.

Valtakunnallisessa Ekopaasto-kampanjassa ovat mukana Aamukahvilla-blogia kirjoittava Henriikka Simojoki sekä Äidin puheenvuoro -vlogista tuttu Inari Fernandez.

Liity sinäkin mukaan!

Ekopaasto.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä