Ekopaasto: Päivi Linnoinen lupaa vaikuttaa ympäristön puolesta

- Vaikutan enemmän ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Otan kantaa eri kanavilla paremman ympäristön puolesta, Tapiolan seurakunnan kirkkoherra Päivi Linnoinen lupaa.
paivi linnoinen ekopaasto 2019 web by eharju_S.jpg

- Otan kantaa eri kanavilla paremman ympäristön puolesta, Päivi Linnoinen lupaa.

Hän myös aikoo olla aktiivinen Espoon seurakuntien ja Tapiolan seurakunnan ympäristötyöskentelyssä. Suunnitelmissa on niin ikään nykyistä kasvispainotteisempaan ruokaan siirtyminen.

Mahdollisista tulevista lentomatkoistaan Päivi Linnoinen lupaa maksaa ilmastokompensaatiot hankkimalla puita Suomen Lähetysseuran Toivon puutarhaan. Se sijaitsee Kishapun alueella, Tansaniassa. Kohde on Tapiolan seurakunnan kansainvälisen vastuun ryhmän valitsema. Lahjoitusvaroilla istutetaan puita ja tuetaan puita säästävien liesien hankintaa.
- Haastan myös muut lentomatkustajat maksamaan lentokompensaatioita. Voit lahjoittaa haluamasi summan Toivon puutarhaan ja tukea samalla globaalia ilmastotyötä.

Päivi Linnoinen paastoaa rukoilemalla ja hiljentymällä. Ekopaastolauseensa hän on löytänyt Uuden testamentin korinttilaiskirjeestä:
- Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee, hän siteeraa.

Lue lisää ja lahjoita Suomen Lähetysseuran Toivon puutarhaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Teksti ja kuva: Eija Harju

Paasto ja ekopaasto alkaa keskiviikkona 6.3. ja päättyy pääsiäiseen, jota vietetään 21.4. Espoon seurakunnat julkaisevat paaston aikana eri ihmisten paastolupauksia kirkon Ekopaasto-kampanjaan liittyen.

Wed Mar 13 06:00:00 EET 2019