Ekopaasto: Kerttuli Boucht ostaa vain tarpeellista

- Lupaan olla hankkimatta mitään, mitä perheeni tai itse en välttämättä tarvitse, Espoon seurakuntayhtymän kehityspäällikkö Kerttuli Boucht kertoo.
Kerttuli Boucht on kuvassa ulkona Ekopaasto-kyltti kädessä. Taustalla on virastotalo Kirkonkulma.

Ekopaaston aikana Kerttuli Boucht aikoo syödä vain kasvisruokaa.

Ekopaaston aikana hän aikoo syödä vain kasvisruokaa. Pääsiäisen jälkeenkin hän arvelee syövänsä punaista lihaa aiempaa vähemmän tai ei lainkaan.
- Lisäksi liikun jalan tai pyörällä mahdollisimman paljon auton sijaan, hän toteaa.

Kerttuli Boucht miettii ilmastonmuutoksen hillitsemistä myös työssään, sillä hän luotsaa Espoon seurakuntien ympäristöryhmää. Hän kannustaa niin ikään muita ihmisiä ekotekoihin.
- Voit esimerkiksi vähentää lentämistä, laskea kodin sisälämpötilaa, vähentää ostamista ja kuluttamista ylipäätään sekä lihan syömistä, hän vinkkaa.

Pääsiäistä Kerttuli Boucht aikoo viettää kotona perheensä seurassa.
- Pääsiäinen on hieno ja kaunis juhla. Silloin viimeistään laitamme loppukeväästä kylvettävien kesäkukkien siemenet ruukkuihin itämään, hän kertoo.

Teksti ja kuva: Eija Harju

Paasto ja ekopaasto alkoi keskiviikkona 6.3. ja päättyy pääsiäiseen, jota vietetään 21.4. Espoon seurakunnat julkaisevat paaston aikana eri ihmisten paastolupauksia kirkon Ekopaasto-kampanjaan liittyen.

Paaston ja pääsiäisajan tapahtumat Espoon seurakunnissa

Wed Mar 27 06:00:00 EET 2019