Espoon seurakuntien päiväkerhot kutsuvat - Varaa lapsellesi paikka ensi syksyksi.

Espoon seurakunnat järjestävät 2–5-vuotialle lapsille yli kolmekymmentä päiväkerhoa ympäri Espoota. Päiväkerhokausille (syksy 2020 ja kevät 2021) ilmoittaudutaan verkossa 2.–31.3.

Kerhotossuja ja kerhoreppu.

Elokuussa alkavalle kerhovuodelle on vapaana yli kolmesataa päiväkerhopaikkaa. Yhdessä päiväkerhoryhmässä on kaksi ohjaaja ja noin 812 lasta. Päiväkerhot maksavat viikkotuntimäärästä riippuen 23–100 euroa/kausi (seurakunnan jäsenille) ja 27–120 euroa/kausi (ei jäsenille).

Vanhemmat tyytyväisiä seurakunnan päiväkerhoihin

Tammikuussa 2019 tehdyn kyselyn mukaan 77,8 % vanhemmista on erittäin tyytyväisiä Espoon seurakuntien päiväkerhotoimintaan. Kyselyyn vastasi 130 päiväkerholaisen vanhempaa. Lastenohjaajien ammatillisuutta ja osaamista pitää erinomaisena 73,8 % vastaajista. Vanhemmat ovat tyytyväisiä myös kerhopaikkojen sijaintiin (59,2 %) sekä siihen, että lapsi tulee kerhoissa kuulluksi ja nähdyksi (64,3%).

Kyselyyn vastanneista 13,3 % käy seurakunnan päiväkerhon lisäksi myös kaupungin tai järjestön päiväkerhossa. Seurakunnan päiväkerhot nähdään tärkeänä kasvatuskumppanina. 82,9 % vastaajista pitää erittäin tärkeänä sitä, että kerho antaa tukea lapsen kasvuun ja kehitykseen sekä uuden oppimiseen. Vanhemmat arvostavat myös sitä, päiväkerho antaa aikaa asioiden hoitamiseen (62 %) sekä muille sisaruksille (58,9 %).

Ilmoittaudu mukaan päiväkerhoon 2.–31.3.

Thu Feb 27 15:37:00 EET 2020