Korona-keräys Espoossa: moni taloudellisesti kärsivä kaipaa nyt apuasi!

Koronapandemia iski maailmaan kuin salama kirkkaalta taivaalta, eikä siihen pystynyt kukaan varautumaan etukäteen. Sen seurauksena monia perheitä ja yksittäisiä ihmisiä on kohdannut syvä taloudellinen kriisi, joka monilla tulee jatkumaan pitkään.

kotimaanavun logokuva, jossa lapsi on saanut uudet vaatteet

Ihmisiä on irtisanottu ja lomautettu työstään, yrityksiä on kaatunut hetkessä, kesätyöt on peruttu. Espoon tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijän mukaan ”asiakaskontaktit ovat kaksinkertaistuneet koronakriisin aikana (alk. 13.3.) verrattuna aiempiin vuosiin”. Tässä muutama esimerkki diakoniatyöntekijöiden tapaamilta ihmisiltä:

Yrityksen toiminta loppui kuin seinään, samalla myös rahan tulo. Vuokrat ja laskut pitää kuitenkin maksaa, niin yrityksen kuin perheenkin, ruokaankin pitäisi jäädä rahaa.

Opiskelut olivat loppusuoralla ja viimeinen harjoittelujakso peruttiin, ja niin valmistuminen lykkääntyy ja sovittu työpaikka menikin alta.

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyö on avannut Kotimaanavun kautta keräyksen, jonka tuotoilla voimme auttaa niitä ihmisiä, joiden taloudellinen tilanne on romahtanut. Rahat ohjataan avuntarvitsijoille Espoon tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyön kautta.

Keräyksen tavoite on 10 000 euroa, ja keräys jatkuu syyskuun 2020 loppuun saakka.

Lahjoita tukesi täältä: Koronakeräys EspoossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätiedot:
Diakoniatyöntekijä Merja Lehtisalo, p. 050 4380 176; sähköposti: merja.lehtisalo@evl.fi

Mikä on Kotimaanapu? Kotimaanapu auttaa hädänalaisia suomalaisia ja Suomessa asuvia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. Kotimaanavun kautta voit auttaa joko vapaaehtoistyöllä tai tekemällä rahalahjoituksen.
Kotimaanavun varoin tehtävä paikallinen avustustyö toteutetaan Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien diakoniatyön kautta. Apu menee perille diakoniatyöntekijöiden välittämänä ihmiseltä ihmiselle. Katso lisää: https://kotimaanapu.fi/

Thu Apr 30 10:48:42 EEST 2020