Kevät kutittaa -kevätlaulu juhlistaa koululaisten poikkeuksellista kevättä

”Kevät joskus on erilainen, täyttää haikeus sydämen. Vaikka toistamme näkis emme, jatkuu matkamme yhteinen.”

nainen tanssii etualalla sinisessä mekossa, taustalla lapset tanssivat, takana keväinen koivikko

Tämän kevään poikkeusoloissa koulujen kevätjuhlat jäävät viettämättä ja varhaiskasvatuksen yhteistilaisuudet pitämättä. Lapset kuitenkin ansaitsevat juhlatunnelmaa kevätkauden päättyessä. Siksi Lastenkirkko-media muistaa pienimpiä aivan uudella kevätlaululla Kevät kutittaa, jota voi hyvin laulaa vaikka yhdessä perinteisen Suvivirren kanssa. Kappaleen on säveltänyt ja sanoittanut musiikkikouluttaja Riikka Jäntti.

Kevät kutittaa on iloinen, leikkisä, vauhdikas ja lämmin laulu, jonka mukana on mukava juhlistaa kevättä ja alkavaa kesää. Laulu on tehty juuri tämän vuoden erityisiin tunnelmiin, mutta se kestää aikaa yli koronakevään. Sanoitus on toivoa antava ja kertoo jälleennäkemisestä sekä kesäloman taiasta.

“Halusimme tänä keväänä muistaa lapsia aivan uudella laululla, kun kevätkin on tänä vuonna ollut aivan uudenlainen. Toivomme, että Kevät kutittaa jää elämään osana kevätjuhlatraditiota myös poikkeusolojen jälkeen. Siksi julkaisemme laulusta myös nuotin, jonka avulla perheet voivat opetella laulun vaikka kotikäyttöön”, kommentoi Lastenkirkon päätoimittaja Anita Ahtiainen.

Kevät kutittaa tehtiin myös laadukkaana videotuotantona. Riikka ja lapset laulavat ja tanssivat Antti Vuoren ohjaamalla musiikkivideolla. Video  kuvattiin Helsingissä Viikin luonnossa, Jätkäsaaressa ja Töölössä, Espoossa Gallen-Kallela -museon pihapiirissä ja Vantaalla Kuninkaanmäessä. Esiintyjät ovat Helsingistä, Espoosta ja Vantaalta.  Antti Vuori vastaa myös musiikin tuotannosta yhdessä tuottaja Henrik Sirelän ja huippumuusikoiden kanssa. Video on käytettävissä niin koulujen, varhaiskasvatuksen kuin seurakuntienkin toimintaan.

Kevät kutittaa on Lastenkirkko-median tuote, jota ovat olleet rahoittamassa myös Espoon ja Helsingin seurakunnat sekä Kirkkohallitus.

Kevät kutittaa -laulun nuotit voi ladata tästä: Kevät kutittaa -nuotitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Videon voi katsoa Lastenkirkon Youtube-kanavalta: Kevät kutittaa -videoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon May 18 12:05:00 EEST 2020