Espoossa voi varata ajan diakoniatyöntekijälle sähköisesti

Espoon seurakunnat ovat avanneet sähköisen diakonian ajanvarauksen. Verkkoajanvarauksen kautta espoolaiset voivat varata ilmaisia soittoaikoja diakoniatyöntekijöille.

kuvassa nuori mies kännykän kanssa

Kuva: Shutterstock.

– Haluamme laajentaa asiakaspalvelua. Erityisesti nuoret aikuiset ovat tottuneet digitaaliseen asiointiin. Heille voi olla helpompi varata aika netissä kuin soittamalla. Vantaalla diakonian verkkoajanvaraus on tuonut uusia asiakkaita, joita ei olla perinteisin keinoin tavoitettu, kertoo Espoon seurakuntien diakonian asiantuntija Lilli Snellman.

Vastaanotoilla diakoniatyöntekijät auttavat ja tukevat haastavissa elämäntilanteissa, ihmissuhteissa, menetyksen kohdatessa, surussa ja taloudellisissa vaikeuksissa. Keskustelut ovat luottamuksellisia.

Diakoniavastaanotot maksuttomia kaikille espoolaisille

Diakoniavastaanotot ovat maksuttomia ja avoimia kaikille espoolaisille eivätkä vaadi kirkkoon kuulumista. Nyt korona-aikana verkossa tehdyt ajanvaraukset toteutuvat puhelimitse. Jatkossa ajanvarauksia voi tehdä myös paikan päälle diakoniatoimistoihin.

Diakoniatyöntekijälle voi varata ajan edelleen myös puhelimitse ja sähköpostitse. Espoon tuomiokirkkoseurakunta ei ota vielä sähköistä ajanvarausta käyttöön, joten yhteyden saa puhelimitse, sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Diakonian sähköinen ajanvaraus - varaa aika

2020-05-18 13:16:00.0