Rinnekappelin toiminta siirtyy toisiin tiloihin - huonokuntoinen rakennus puretaan

Espoon seurakuntien omistama Rinnekappelin kiinteistö on päätetty purkaa. Seurakuntien toiminta ja Rinnekodin oman papin työ asukkaiden parissa tapahtuu pääosin muissa tiloissa ja se jatkuu ennallaan. Messut ja muut kappelissa olleet kokoontumiset järjestetään jatkossa Rinnekodin muissa tiloissa.

Rinnekappelin punatiilinen julkisivu pilkottaa kuusten keskeltä.

Rinnekappelin kuva: Erkki Talvila

Rinnekappeli sijaitsee kehitysvammaisille palveluja tarjoavan Rinnekodin alueella Espoon Lakistossa. Esko Hyvärisen suunnittelema pieni kappeli valmistui vuonna 1972. Tontista solmittiin 50 vuoden vuokrasopimus, joka päättyy tämän vuoden lopussa. Rinnekodin toiminnan painopiste on vuosien aikana muuttunut niin, että alueella on aiempaan verrattuna merkittävästi vähemmän asukkaita. Näin kappelin käyttö nykymuodossaan on hyvin vähäistä. Lisäksi rakennus vaatisi lähitulevaisuudessa mittavaa peruskorjausta. Tästä syystä rakennuksesta ollaan luopumassa.

Rinnekappeli on ollut merkittävä paikka Rinnekodin asukkaille sen eri vaiheissa. Rinnekappelissa ja sen pihamaalla vietetään sunnuntaina 20. syyskuuta kiitosmessua ja juodaan juhlakahvit. Messua on mahdollisuus seurata myös verkon kautta.

Tue Aug 25 12:42:00 EEST 2020