Espoon kirkonkellot soivat ihmisoikeuksien puolesta 24.10.

YK:n päivänä klo 12 kannattaa pysähtyä kuuntelemaan ihmisoikeuskelloja. - Kenelle kellot soivat?

Leppävaaran kirkon kellotapuli nousee taivasta vasten.

Leppävaaran kirkonkellojen ääni muistuttaa meitä ihmisoikeuksista. Kellojen rukous nousee taivaaseen.

Suomen kirkkojen yhteistä ihmisoikeuskampanjaa, Ekumeenista Vastuuviikkoa, vietetään 18.-25.10.2020.

Viime vuoden tapaan vastuuviikko on haastanut Suomen seurakuntien soittamaan kelloja YK:n päivänä 24. lokakuuta klo 12. Espoossa kaikki seurakunnat vastasivat haasteeseen ja kellot soivat lauantaina puolilta päivin Espoon tuomiokirkossa, Espoonlahden, Olarin ja Leppävaaran kirkoissa sekä Otaniemen kappelissa.

Viikon teemana on ihmisoikeuspuolustajat. Ihmisoikeuspuolustaja on henkilö, joka puolustaa ihmisoikeuksia rauhanomaisesti. Vastuuviikon sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä teemaa avataan laajalti ja globaalisti.

Lisäksi meistä jokainen voi miettiä, miten itse voi olla ihmisoikeuksien puolella. Liity mukaan sosiaalisessa mediassa #ihmisoikeuskellot #vastuuviikko

Vastuuviikkoa koordinoi Suomessa toimivien kristillisten kirkkokuntien yhteistyöjärjestö, Suomen Ekumeeninen Neuvosto.

Thu Oct 22 21:51:01 EEST 2020