Laaksolahtitalon pihalle rakennetaan koripallokenttä

Vanha Laaksolahden kappeli purettiin suunnitellusti vuonna 2019. Entisen kappelin paikalle rakennetaan nyt koripallokenttä, johon tulee asfalttipinnoite sekä koripalloteline.

Kesäisessä kuvassa on Laaksolahtitalon piha-alueen leikkikenttä, sen kiipeilyteline ja liukumäki.

Laaksolahtitalon piha-alueen leikkikenttä. Kuva: Espoon seurakuntayhtymän kiinteistöpalvelut.

Samalla tasataan pihan oleskelualuetta noin 700 neliömetriä ja koripallokentän taakse rakennetaan kolme metriä korkea aita.

Rakennustyöt alkavat marraskuussa ja työn arvioitu valmistusmisaika on joulukuussa 2020.

Laaksolahden nykyinen kappeli sijaitsee Laaksolahtitalossa samalla tontilla. Rakennuksessa toimii Espoon tuomiokirkkoseurakunnan lisäksi mm. paikallisia yhdistyksiä kuten Martat. Tiloissa kokoontui aikaisemmin myös kaupungin päiväkoti- ja esikouluryhmiä. Nykyään taloa käyttävät lisäksi Jupperin alakoulun viisi ykkös- ja kolme kakkosluokkaa sekä yksityinen iltapäiväkerho.

(Uutista korjattu taloa käyttävien muiden toimijoiden osalta, ke 18.11. klo 11.47 MA)

Thu Nov 12 14:35:00 EET 2020