Joulusoitot alkavat 7.12. – pahoittelemme korteissa ollutta virhettä

Espoon seurakuntien 80-vuotta täyttäneiden jäsenten puhelin soi itsenäisyyspäivän ja joulun pyhien välissä. Seurakuntien työntekijät ja vapaaehtoiset soittavat kaikille, joiden numerot ovat saatavilla. Jos numero on salainen, sen voi ilmoittaa seurakuntaan.

Joulusoitto-kortin kansi, jossa symbolit usko, toivo ja rakkaus.

Joulukortissa kerrottiin tulevasta puhelusta ja toivotettiin hyvää joulua.

Pahoittelemme painovirhettä

Tulevasta joulusoitosta kerrottiin yli 80-vuotiaille jäsenille kotiin lähetyssä kortissa. Osassa korteissa oli painovirhe, jossa Espoonlahden, Espoon tuomiokirkkoseurakunnan, Leppävaaraan ja Olarin seurakunnan jäsenille sanottiin heidän kuuluvan Tapiolan seurakuntaan.

- Olen todella pahoillani kortissa olleesta virheestä, joka on ymmärrettävästi aiheuttanut hämmennystä vastaanottajissa. Puhelu tulee jokaiselle kuitenkin juuri siitä omasta kotiseurakunnasta, sanoo Espoon seurakuntien viestintäpäällikkö Urpu Sarlin.

Kortin kaikki muut tiedot ovat oikein, ja myös seurakunnan nimi löytyy oikein niin kortin allekirjoituksista kuin kirjekuoresta.

Jos numero on salainen

Jos numero on salainen, se ei ole seurakunnalla käytössä. Yksi syy lähettää etukäteen kortti, oli antaa mahdollisuus ilmoittaa numero joulusoittoa varten. Kunkin seurakunnan numero löytyy kotiin tulleesta kortista.

Joulusoitto pähkinänkuoressa

Seurakunnista soitetaan 80 vuotta täyttäneille jäsenille, joita on kaikkiaan noin 8000. Jos numero on salainen, se pitää itse ilmoittaa seurakuntaan.

Puhelun tarkoituksena on kysellä kuulumisia ja toivottaa hyvää joulua. Jos esiin nousee avuntarpeita, niihin pyritään vastaamaan joko seurakuntien toimesta tai ohjaamalla eteenpäin tarvittavien palveluiden piiriin.

–Seurakunnat välittävät jäsenistään ja siksi haluamme tavoittaa ja kohdata jäseniämme. Moni ikäihminen on kärsinyt suuresti koronatilanteesta, minkä vuoksi koemme tärkeäksi soittaa tänä jouluna nimenomaan heille, toteaa Joulusoiton projektikoordinaattori Iida Rotko.

Tavoitteena on, että soitot toteutuvat 7.–23.12. välisenä aikana.

Fri Dec 04 13:05:00 EET 2020