Espoon seurakuntien hiihtolomarippikoulut siirtyvät koronatilanteen takia

Espoon seurakunnat pyrkivät kaikessa toiminnassaan ehkäisemään koronatartuntoja. Noudatamme rajoitusten suhteen viranomaisten ja piispojen ohjeita ja määräyksiä.
Vallitsevan koronatilanteen takia Espoon seurakunnissa päätettiin 22.1.2020 yhteisesti, että tulevan hiihtolomaviikon rippikoululeirit siirretään myöhempään ajankohtaan.

Raamattu, Rippikoululaulukirja ja kasvomaski pöydällä.

Rippikoulujen ohjaajat ovat yhteydessä niihin perheisiin, joita asia koskee. Jos koronaturvallisuusasiat rippikoulun kohdalla mietityttävät, kannattaa olla yhteydessä suoraan oman seurakunnan rippikouluvastaavaan: https://www.espoonseurakunnat.fi/riparit

Rippikoulun käy Espoossa vuosittain noin 2500 nuorta. Tämän vuoden rippikouluihin saivat kutsun erityisesti saivat 2006 syntyneet nuoret. Seurakunnat järjestävät tänä vuonnakin laajan tarjonnan rippikouluja, yli 90 eri ryhmää, jotta jokainen voi löytää niiden joukosta itselleen sopivan.

Koronakesä ei vähentänyt rippikouluun osallistumista. Vaikka Espoossakin jouduttiin kesän rippikoulut aikatauluttamaan uusiksi nopealla aikataululla ja ryhmät jakamaan uudelleen, valtaosa rippikouluista toteutui erityisjärjestelyin ja nuoret pääsivät rippikouluun. Myös tänä vuonna teemme kaikkemme, että rippikoulut pystytään järjestämään turvallisesti kaikille.

Johanna Hirsto
Kasvatuksen asiantuntija, Espoon seurakunnat