Tule vapaaehtoiseksi Espoon seurakuntien Arkiystävä-kurssin kautta

Arkiystävä-toiminta on seurakunnan ystävävälitystä. Tavallisen ihmisen tiedot ja taidot riittävät. Kaikki Arkiystävät perehdytetään tehtäviinsä. Seuraava kurssi pidetään lauantaina 27.3. klo 10–14 Teams-sovelluksen avulla.

Kuvituskuvassa näkyy kahdet kädet vanhuksen sylissä.

Kuva: Pixabay.

Se on vapaaehtoistyötä eikä siitä makseta palkkaa. Tehtäviä voi valita oman mielenkiinnon ja aikataulun mukaan.

– Vapaaehtoistehtävästä voi kasvaa molemminpuolinen aito ystävyys, joka voi kestää vuosia ja tuottaa iloa molemmille osapuolille, Espoonlahden seurakunnan diakoni Minna Maijanen kertoo.

– Korona-aika on lisännyt ihmisten yksinäisyyttä, mutta samalla herättänyt myös auttamishalua.

Seuraava kurssi pidetään lauantaina 27.3. klo 10–14 Teams-sovelluksen avulla.

Kurssi on tarkoitettu kaikille, joilla on aikaa ja mahdollisuutta toimia ystävänä ja juttukaverina yksinäiselle. Kurssi on ensimmäinen etänä toteutettava ja siihen osallistutaan Teams-alustan kautta. Kutsulinkki tulee sähköpostin kautta.

Korona-aikana ystävätoiminta on paljolti yhteyden pitämistä puhelimella yksittäisen ihmisen kanssa tai osallistumista PuhelinYstävä-toimintaan, jossa vapaaehtoinen soittaa sovitusti niille listalla oleville ihmisille, jotka ovat toivoneet soittoa kerran viikossa. PuhelinYstävä-toimintaa on Espoonlahden ja Olarin seurakunnassa sekä Esbo Svenska församlingissa.

Kurssille voi ilmoittautua 17.3. mennessä Espoonlahden seurakunnan diakoni Minna Maijaselle 040 705 338, minna.maijanen@evl.fi tai näkövammaistyön diakoni Ritva Aarniolle 040 734 7715, ritva.aarnio@evl.fi.

Vuosittain järjestetään kaksi kurssia, lisää tietoa löydät vapaaehtoistyön sivuilta.

2021-03-05 09:56:00.0