Espoon seurakunnat mukana Earth Hour -tapahtumassa

Espoon kirkoista sammutetaan julkisivuvalot Earth Hour -ympäristötapahtuman ajaksi lauantaina 27.3. klo 20.30-21.30. Valojen sammuttaminen on symbolinen ele, jolla ilmaistaan globaalisti huoli ilmaston ja ympäristön puolesta.

Henkilöllä on käsissään palava kynttilä. Käsissä on lämpimät lapaset.

Earth Hour on WWF:n järjestämä maailmanlaajuinen tapahtuma, johon kuka tahansa voi osallistua. Kuva: Laura Karlin/ WWF.

Earth Hour on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailmanlaajuinen tapahtuma, johon kaikki voivat osallistua. Valojen sammuttamisen lisäksi Olarin seurakunta ja Esbo svenska församling toteuttavat verkkoon muutakin tempaukseen liittyvää sisältöä.
Olarin seurakunta julkaisee facebook-sivuillaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä puoli tuntia ennen Earth Hour -tapahtuman alkua Valon rukoushetkivideon. Sen on ideoinut Olarin seurakunnan ympäristöryhmä.

Esbo svenska församlingin kanttorit järjestävät verkossa Earth Hour -konsertin 27.3. klo 20.30 alkaen. Konsertissa esiintyvät Mauriz Brunell, Nina Kronlund, Eeva-Liisa ja Markus Malmgren. Konsertissa kuullaan muun muassa Richard Wagnerin, Phil Collinsin ja Bonon musiikkia. Suoratoistettava konsertti on katsottavissa Esbo Svenska församlingin facebook-sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ulkovalot sammutetaan tapahtuman ajaksi Espoon tuomiokirkosta, Espoonlahden, Leppävaaran ja Olarin kirkoista.

• Earth Hour la 27.3.2021 klo 20.30-21.30.

Earth Hour WWF:n sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Teksti: Eija Harju