Pääsiäisradio ꟷ puhetta urbaaneille etsijöille

Tänä vuonna pääsiäisen sanomaan voi syventyä kuuntelemalla Pääsiäisradiota. Pääsiäisradio aukeaa perjantaina 26.3.

Valoisa kuva, jossa pääsiäisradion logo

Mutta se ei olekaan perinteinen radiovastaanottimesta kuunneltava FM-kanava, vaan Pääsiäisradio on podcast-kokoelma, jossa tartutaan pääsiäisen vahvoihin teemoihin. Kokoelma tarjoaa syvällistä ja koskettavaa sisältöä − mm. haastatteluja, ääniartikkeleja ja Raamatun tekstejä.

”Toivomus pääsiäisradiosta tuli eräältä seurakunnan luottamushenkilöltä, ja lähdimme toimituksessa jatkojalostamaan ideaa. Jouluradion tehokaksikko Riitta Kalliorinne ja Katri Saarela tarttuivat rivakasti toimeen yhdessä verkkograafikko Mari Aarnion kanssa. Olen erittäin innoissani tästä podcast-Pääsiäisradiosta”, kertoo päätoimittaja Jaakko Heinimäki Kirkko ja kaupunki -mediasta, jonka uusin mediatuote Pääsiäisradio on.

”Olemme tehneet Pääsiäisradion kaupunkilaisille elämän mielen, merkityksen ja tarkoituksen etsijöille. Ohjelmien ytimessä ovat elämän isot kysymykset kristillisen pääsiäisen sanoman valossa”, Heinimäki jatkaa.
Syvällisiä sisältöjä ihmisyydestä

Kärsimys, kuolema ja ylösnousemus ovat teemoja kolmiosaisessa podcast-sarjassa, jossa tuottaja ja toimittaja Katri Saarela istuu emeritapiispa Irja Askolan olohuoneessa keskustelemassa.

”Edessä on jo toinen koronapääsiäinen. Haluamme tarjota urbaaneille etsijöille sisältöä, jossa pääsiäisen teemoista puhutaan vahvasti, inhimillisesti ja rohkeasti. Olemme kristillisen pääsiäisen ytimessä”, sanoo Katri Saarela.

Pääsiäisradiosta voi kuunnella myös Kirkko ja kaupungissa julkaistuja syvällisiä pääsiäisartikkeleja näyttelijä Antti Timosen lukemana. Tekstit johdattelevat kristinuskon vanhimman ja tärkeimmän juhlan merkitykseen eri näkökulmista.

Pienet pääsiäispysähdykset tarjoavat kuuntelijalle viivähdyshetken Olli Valtosen ja Kaisa Raittilan kirjoittamien hiljentymistekstien äärellä. Lukijana Riitta Kalliorinne.

Radiosta on kuunneltavissa myös pääsiäiskertomus Matteuksen evankeliumin uudesta UT2020-käännöksestä näyttelijä Krista Kososen lukemana.

Pääsiäisradio on suunnattu urbaaneille aikuisille, jotka etsivät vastauksia ja pohtivat suuria kysymyksiä. Pääsiäisradion sisällöt julkaistaan eri podcast-alustoilla (mm. iTunes, Spotify, Soundcloud). Sivusto julkaistaan 26.3. osoitteessa www.kirkkojakaupunki.fi/paasiaisradio.

2021-03-26 13:16:00.0