Toivo soi Espoon kanttoreiden Spotify-listoilla

Kolme kanttoria. Kolme erilaista #täälläasuutoivo -soittolistaa. Ne ovat koostaneet Petri Koivusalo, Outi Noponen ja Elja Puukko.

Kuva on kooste eri artistien levynkansikuvista.

Toivo soi Petri Koivusalon, Outi Noposen ja Elja Puukon laatimilla soittolistoilla.

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan A-kanttori Petri Koivusalo on laatinut monenkirjavan ja yllätyksellisen urkusoittolistan.

- Valoisaa mietiskelyä ja riehakasta iloa eri aikakausilta ja erilaisilla uruilla - mukana myös Espoon tuomiokirkon urut. Listan sulkee pääsiäisyön messun intro pariisilaisittain. Hämärässä kirkossa pappi sytyttää kolmasti kynttilän ja laulaa ”Lumen Christi” (Kristuksen valo). Seurakunta vastaa ”Deo gratia” (Jumalalle kiitos) ja jatkaa vielä Herra armahda -rukouksella (Kyrie eleison). Sitten Jean Langlais täräyttää ilmoille uruilla noihin sävelmiin pohjautuvan järisyttävän goottipläjäyksen. Äänite on vanha ja hieman suttuinen, mutta silti itselleni koko listan vaikuttavin ja merkittävin, Petri Koivusalo kertoo.

Petri Koivusalon lista:
Spotify – Petrin "Täällä asuu toivo" -lista

- Toivo. Iso asia, vaikeakin. Kiinni tulevassa, josta ei mitään tiedä. Toisaalta jotain tosi arkista. Että voi ja saa olla sitä, mitä on. Onnistua ja epäonnistua. Kun ei sitä oikeasti aina tiedä, mitä lopulta elämässään haluaa. Näin musiikkivalintojaan #täälläasuutoivo -listalle kuvailee Leppävaaran seurakunnan kanttori Outi Noponen.

Outi Noposen lista:
Spotify – #täälläasuutoivo

Espoonlahden seurakunnan A-kanttori, baritoni Elja Puukon Eljan toivot -soittolista painottuu klassiseen musiikkiin. Listalleen hän on valinnut kuoroteoksia, pianomusiikkia ja esimerkiksi J.S. Bachin säveltämiä teoksia, joissa liikutaan pääsiäisen tunnelmissa. Elja Puukon lista kutsuu rauhoittumaan, hiljentymään hetkeksi.

Elja Puukon lista:
Spotify – Eljan toivot