Espoon seurakunnissa valmistaudutaan aloittamaan rippikoulut 7. kesäkuuta

Koronatilanteen kehitys on viime viikkoina ollut myönteinen. Espoon seurakunnat aloittavat rippikoulut 7. kesäkuuta, jos viranomaisohjeistukset sen sallivat.

Rippikoululaisia Hvittorpin kurssikeskuksen rannassa. Kuva Sirpa Päivinen.

-Toivomme, että voimme tarjota hyvän ja turvallisen rippikoulukokemuksen tänäkin kesänä kaikille nuorille, kertoo Espoon kasvatuksen asiantuntija Johanna Hirsto.

Kesän rippikoululaiset ja heidän huoltajansa pidetään ajan tasalla tilanteen kehityksestä. Rippikoulut toteutetaan erityistä varovaisuutta ja viranomaisten ohjeita noudattaen. Tieto leirien käynnistymisestä lähetetään myös suoraan rippikoululaisille ja heidän perheilleen.

- Olemme toiveikkaita, ettei leirien siirtymisviestejä tarvitsisi lähettää, Johanna Hirsto sanoo.

Rippikoulun käy Espoossa vuosittain noin 2500 nuorta. Tämän vuoden rippikouluihin saivat kutsun erityisesti 2006 syntyneet nuoret.

Johanna Hirsto
Kasvatuksen asiantuntija, Espoon seurakunnat