Koulujen päätösviikonlopun operaatio Saapas auttaa nuoria Espoossa

Espoon Saapas on la–su 5.–6.6.2021 mukana auttamassa pääasiassa alle 18-vuotiaita nuoria koulujen päättyessä. Teemme yhteistyötä Espoon kaupungin nuorisotoimen, Johanniittojen ja Suomen Punaisen Ristin kanssa.

Kuvituskuvassa seisoo ihminen ulkona selin, selässä on reppu, jossa Saapas-heijastin kiinni.

Kuva: Eija Harju.

Jalkaudumme nuorten ajanvietto- ja juhlimispaikoille. Tavoitteena on olla läsnä ja antaa tarkoituksenmukaista apua. Saapas liikkuu Espoon alueella kolmella autolla lauantaista 5.6. klo 18 alkaen.

Illan aikana meidät tavoittaa Saappaan numerosta 09 8050 5050.

Lisätietoja antaa Saappaasta vastaava työntekijä:

Aura Karjalainen
erityisnuorisotyönohjaaja
Leppävaaran seurakunta
aura.karjalainen@evl.fi

Palveluoperaatio Saapas on ev.lut. kirkon yksi nuoriso- ja erityisnuorisotyön muoto. Tavoitteena on tarjota nuorisotyön palveluita myös niille nuorille, jotka viettävät aikaansa jossakin muualla kuin järjestetyn nuorisotoiminnan piirissä. Saapas toimii keskustelukumppanina, avun antajana ja opastajana siellä missä nuoret aikaansa viettävät.

Avun tarpeessa oleva itse määrittelee avun tarpeensa sekä halukkuutensa vastaan ottaa apua. Palveluoperaatio Saappaan palveluja ovat aikuisen läsnäolo, keskusteluavun tarjoaminen, kannustaminen vastuun kantamiseen omasta itsestä ja kaverista.

Thu Jun 03 15:53:00 EEST 2021