Espoo-päivänä tapahtuu myös Espoon seurakunnissa

Espoon seurakunnat ovat mukana Espoo-päivän vietossa tänäkin vuonna.

Kuvassa ajetaan riksapyörällä Tapiolan keskustassa, pyörän kyydissä on kaksi ihmistä.

Tapiolan seurakunnan käytössä olevia riksapyöriä pääsee kokeilemaan Espoo-päivänä. Kuva: Sirpa Päivinen.

Tapiolan seurakunnassa tapahtuu lauantaina 28.8. kello 10–14 välisenä aikana seurakunnan väliaikaisen toimitilan Virsun edessä, osoitteessa Tapiontori 3B. Kirpputori Yhteisvastuukeräyksen hyväksi avautuu klo 10, riksapyörän kyytiin voi päästä klo 11–12 Tapiolan keskustassa ja Kirkon Ulkomaanavun Naisten Pankin Kävellään naiselle ammatti -tapahtumasta kuullaan klo 13.

Kaupunkipyhiinvaelluksella kuljetaan Etelä-Espoossa

Kaupunkipyhiinvaellus kuljettaa vaeltajan Tapiolasta Karhusaaren kautta Otaniemeen lauantaina 28.8. kello 15. Lähtöpaikkana on Tapiolan kirkon vieressä oleva uurnalehto. Matka kuljetaan jalkaisin ja vaelluksen aikana on pieniä pysähdyksiä ja rukoushetkiä. Vaellus päättyy yhteiseen messuun Otaniemen kappelissa. Lisätietoja Ossi Tervonen, 040 525 0251.

Pieni pyhiinvaellus Espoo-päivänä Aurorasta Suvelaan

Tule mukaan pienelle pyhiinvaellukselle Auroran kappelista Suvelan kappelille la 28.8. kello 10-14. Lähdemme liikkeelle klo 10 Auroran kappelilta, ja saavumme noin klo 14 Suvelan kappeliin. Perillä tarjolla keittolounasta hintaan 5 e. Ilmoittaudu mukaan: marja.malvaranta@evl.fi, tai p. 040 5311 040.

Luonnostaan ihastunut – Suomen luonnon päivä Velskolassa sekä Nuku yö ulkona -tapahtuma lauantaina 28.8. on jouduttu siirtämään seuraavalle vuodelle tiukentuneiden koronarajoitusten vuoksi. Pahoittelemme tilannetta. Vastaavat tapahtumat järjestetään ensi vuonna Suomen luonnon päivänä 27.8.2022.

Yhteisvastuu-golf pelataan Gumböle Golfissa jo perjantaina

Ohjelma alkaa perjantaina 27.8. jo aikaisin aamusta. Ohjelmassa on kello 8.20 puttinäytös, johon osallistuvat Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä, kansanedustaja Maria Guzenina, piispa Kaisamari Hintikka sekä Jaana Puupponen, Mika Poutala ja Jukka Hallikainen.

Yhteislähtö viheriölle on yhdeksältä, kentällä pelataan parasta palloa kahden pelaajan joukkueessa. Kilpailu on avoin kaikille Green Cardin suorittaneille, mutta tapahtumaan pitää ilmoittautua ennakkoon. Kisa päättyy kahden aikaan ruokailuun ja palkintojen jakoon sekä Yhteisvastuukampanjan esittelyyn. Mahdolliset koronan aiheuttamat järjestelyt otetaan huomioon.

Tapahtuman koko tuotto lahjoitetaan Yhteisvastuukeräykselle. Tänä vuonna keräyksen tuotoilla autetaan taloudellisissa vaikeuksissa olevia ikäihmisiä Suomessa ja maailman kriisialueilla. Keräyksen suojelija on presidentti Sauli Niinistö.

Hääyönä vihille Espoonlahdessa

Hääyötä vietetään Espoonlahdessa perjantaina 27.8. kello 21–23.30 Espoonlahden kirkossa. Hääyö on osoittautunut suosituksi ja kaikki vihkivuorot ovat nyt varattuja. Harkinnassa on uuden vastaavan tapahtuman järjestäminen lähiaikoina.

Vihkiajat on jaettu perjantaille puolen tunnin välein ajalla klo 21–00. Vihkiparille ja kymmenelle häävieraalle tarjotaan seremonian jälkeen kakkukahvit.

(Uutista korjattu 27.8. pyhiinvaellusten osalta, lisätty pieni pyhiinvaellus Aurorasta Suvelaan, johon on ennakkoilmoittautuminen. Tapilan vaellukseen ilmoittautumista ei tarvita.)

Fri Aug 20 12:01:00 EEST 2021