Ensi vuoden rippikouluihin ilmoittautuminen on alkanut Espoossa

Isonen ojentaa onnittelukukkia rippikoululaisille.

Rippikoulu huipentuu konfirmaatioon. Kuva: Sirpa Päivinen

Espoon seurakunnat järjestävät erilaisia rippikouluja, jotta jokainen voi löytää niiden joukosta itselleen sopivan. Tarjolla on kaupunkirippikouluja, leirin sisältäviä rippikouluja, pienryhmärippikouluja ja erilaisia harrasterippikouluja, kaiken kaikkiaan yli 90 riparia, joista valita.

- Viimeiset pari vuotta ovat olleet lapsille ja nuorille raskaita niin koulussa kuin vapaa-ajalla. Monenlaisten rajoitusten ja muuttuvien ohjeiden kanssa on eletty myös rippikoulurintamalla, kertoo kasvatuksen asiantuntija Johanna Hirsto Espoon seurakunnista.

- Toivottavasti tuleva riparikausi saadaan käyntiin ilman erityisjärjestelyjä. Tätä työntekijät ja isoset odottavat jo malttamattomina, Johanna Hirsto jatkaa.

Sinä riität ja kelpaat mukaan just sellaisena kuin olet!

Johanna Hirston mukaan yhdessä oleminen ja eläminen ovat riparin ytimessä.

- Jokainen nuori on tervetullut mukaan omana itsenään. Riparin perusjuttuja on, että jokainen on arvokas ja tärkeä Jumalan kuva. Jokainen nuori on erilainen ja juuri siksi ainutlaatuinen. Erilaisuus on riparilla rikkaus! Yhdessä voi paitsi pitää hauskaa, myös solmia uusia kaverisuhteita ja pohtia syvällisiä elämän perusasioita.

Rippikoulussa on mahdollisuus pohtia henkisiä ja hengellisiä kysymyksiä turvallisessa joukossa. Nuorten oman arvion mukaan arvosana Espoon rippikoululle on kiitettävä. Rippikoululaisten kokemus on, että ripari on turvallinen, hauska ja antoisa.

Rippikouluopetusta on Espoossa tarjolla suomen ja ruotsin lisäksi englanniksi ja venäjäksi. Rippikouluja järjestetään myös erityistä tukea tarvitseville nuorille. Nuori vanhempineen voi keskustella oman seurakuntansa rippikouluvastaavan kanssa ja pohtia itselleen sopivinta vaihtoehtoa.

Yhteystiedot sekä tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesta löytyvät rippikouluverkkosivuilta www.espoonriparit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätiedot:

Johanna Hirsto, 050 340 2908, johanna.hirsto@evl.fi
Kasvatuksen asiantuntija, Espoon seurakuntayhtymä

Rippikoulumainostarroja  bussin penkeissä.
Tänä vuonna rippikoulu-ilmoittautumisesta kerrotaan myös paikallisbusseissa.
Kuva Suomen Liikennemediat OY.

Mon Oct 11 12:16:00 EEST 2021