Hautahaku otettiin käyttöön Espoossa pyhäinpäivää edeltävällä viikolla

Keskiviikkona 3.11. avautui Espoossa hautahakupalvelu osoitteessa hautahaku.fi. Mobiiliystävällinen Hautahaku on luotu helpottamaan Espoon seurakuntayhtymän hautausmaille haudattujen vainajien hautapaikkojen löytämistä.

Kuvassa on Espoon Kirkon hautausmaa syksyn väreissä, taustalla Toimituskappeli.

Kuvassa on Espoon Kirkon hautausmaa syksyn väreissä, taustalla Toimituskappeli. Kuva: Jukka Granström.

Espoossa avautui hautahakupalvelu osoitteessa hautahaku.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Mobiiliystävällinen Hautahaku on luotu helpottamaan Espoon seurakuntayhtymän hautausmaille haudattujen vainajien hautapaikkojen löytämistä.

Hautahaussa on Espoon osalta noin 40 000 vainajan tiedot. Samanlainen hautahaku on ollut jo aikaisemmin käytössä Helsingissä ja se laajenee nyt kattamaan Espoon sekä Seinäjoen ja Vaasan seurakuntien hautausmaat. Kaikkiaan palvelusta löytyy nyt noin 478 000 hautapaikan tiedot.

Voit etsiä hautapaikkaa palvelusta syöttämällä ensin vainajan sukunimen. Hakukentässä sukunimi näkyy aina ennen etunimiä. Hakua voi tarvittaessa rajata syntymä- ja kuolinvuoden tai hautausmaan mukaan. Sovelluksen sisältämä karttapalvelu näyttää haudan sijainnin hautausmaalla.

Vainajan tietoja ei löydy hautahausta muutamissa poikkeustapauksissa. Näitä ovat tapaukset, joissa haudan hallinta-aika on päättynyt, tai mikäli hautauksesta on kulunut alle kuukausi aikaa, tai niiden vainajien kohdalla, joita ei ole hautakartan tietokannassa, kuten esimerkiksi kastamattomat lapset tai osassa historiallisia hautoja.

Hautahaku-verkkopalvelussa voi myös antaa palautetta sen toimivuudesta. Hakupalvelua pyritään kehittämään saadun palautteen pohjalta.

Wed Nov 03 10:55:00 EET 2021