Joululaulut soivat verkossa, kirkossa ja baarissa

Espoolaiset pääsevät nauttimaan joulun tunnelmasta Kauneimmissa joululauluissa ja konserteissa. Yhteislaulutilaisuuksia järjestetään ympäri Espoota: pihoilla, pubeissa, kirkoissa ja kappeleissa.

Kuvassa kaksi nuorta joulukuusen vieressä.

Kuva: Mikko Helminen.

Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksiin sekä joulukonsertteihin edellytetään koronapassi kaikilta 16 vuotta täyttäneiltä.

80 tilaisuutta laulaa Kauneimpia joululauluja ympäri Espoota

Kirkko Espoossa pyrkii tarjoamaan jokaiselle mahdollisuuden kokea joulun sanoma ja tunnelma Kauneimpien joululaulujen kautta.

Osa yhteislaulutilaisuuksista järjestetään turvallisesti ulkotiloissa. Tapiolassa lauletaan joululauluja Espoon kulttuurikeskuksen amfilla sunnuntaina 19.12. klo 15. Espoonlahden seurakunta puolestaan jatkaa viime vuoden perinnettä ja vie Kauneimmat joululaulut suoraan taloyhtiöiden pihoille. Lauluun voi osallistua vaikkapa omalta parvekkeelta. Ulkotilaisuuksissa ei kysytä koronapassia. Kauneimpia joululauluja voi seurata myös verkon välityksellä. Sunnuntaina 19.12. klo 19 Leppävaaran kirkon tilaisuus suoratoistetaan seurakunnan YouTube-kanavalla.

Kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan myös perinteisesti kirkoissa ja kappeleissa. Sisätiloissa pidettävissä tilaisuuksissa kysytään kaikilta 16 vuotta täyttäneiltä koronapassi. Ravintoloissa Kauneimpia joululauluja lauletaan muun muassa maanantaina 13.12. klo 18 ravintola Basessa, tiistaina 14.12. klo 18 Watson Pubissa ja torstaina 16.12. klo 19 ravintola Brunnsdalissa.

Joulukonsertit soivat kirkoissa ja kappeleissa

Espoon seurakuntien kirkoissa ja kappeleissa järjestetään kolmisenkymmentä joulukonserttia. Joulun musiikkitarjonta vaihtelee lapsille tehdystä Ihmeellinen yö -musikaalista kuorojen konsertteihin ja klassisiin oratorioihin. Seurakuntien konsertteihin on vapaa pääsy. Myös monet muut toimijat järjestävät kirkoissa joulukonsertteja, jolloin niihin saattaa olla sisäänpääsymaksu. Kaikkiin konsertteihin vaaditaan koronapassi.

Joulumusiikkia jazzvivahteilla tarjoilee Duo Mariah Hortans ja Mathias Sandberg ke 15.12. klo 19 Kauniaisten kirkossa. Vapaa pääsy.

Espoon Mieslaulajien perinteistä konserttia pääsee kuulemaan tiistaina 14.12. klo 18 ja 20 Espoon tuomiokirkossa. Liput 20 euroa verkosta esmila.com ja ovelta.

Espoonlahden kirkossa järjestetään perinteinen Tuomaanpäivän joulukonsertti: J.S. Bachin jouluoratorio I-III tiistaina 21.12. klo 19. Konsertissa esiintyvät Kamarikuoro Navichorus, Kemin orkesteri ja Suomalainen barokkiorkesteri johtajanaan Ville Mankkinen. Solisteina Kaisa Ranta, Monica Groop, Tommi Niskala ja Elja Puukko. Vapaa pääsy. Ohjelma 20 e.

Katso kaikki joulukonsertit.

Katso kaikki Kauneimmat joululaulut.

Thu Dec 09 16:56:00 EET 2021