Valo tulvii sisään ikkunoista – Aatonaaton Kauneimmat joululaulut Olarin kirkossa

Monien odottamat Aatonaaton Kauneimmat joululaulut valloittavat sävelillään Olarin kirkon 23.12. klo 18 ja 20. Tilaisuuksissa esiintyvät laulaja, viulisti Camilla Bäckman ja Sounds of Mercy -gospelkuoro johtajanaan Jepa Lambert.

Kuvassa on laulaja Camilla Bäckman. Pitkätukkaisella laulajalla on käsissään sininen sähköviulu.

Camilla Bäckman esiintyy Aatonaaton Kauneimpien joululaulujen solistina Olarin kirkossa. Kuva: Steven Moxley.

Illan artisteja säestää Jyrki Keinänen. Konsertin juontaa pastori Juha Virta.

Tilaisuudessa lauletaan yhdessä ja kuullaan esitettyinä Kauneimpia joululauluja. Illan aikana kuullaan niin ikään yksi duetto, jonka tulkitsevat Camilla Bäckman ja Jepa Lambert. Konserteista ensimmäinen eli klo 18 alkava myös striimataan Olarin seurakunnan YouTube-kanavalle.

Saavuthan ajoissa paikalle. Parkkipaikkoja on rajallinen määrä. Ovilla tarkistetaan koronapassit 16 vuotta täyttäneiltä. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi.

Camilla Bäckman

Illan solisti Camilla Bäckman monitaitoinen artisti. Hän on esimerkiksi laulaja, viulisti ja musiikintekijä. Musiikkiuransa hän aloitti viulunsoittajana, mutta jo varsin nuorena hän alkoi esiintyä laulajana. Voice of Finlandissa hän kilpaili vuonna 2014. Tänä vuonna hän esiintyi Voice of Finland All Stars -ohjelmassa.

Camilla Bäckmanin oma musiikki on tyyliltään folkahtavaa poppia. Hänen sävellyksiään värittävät myös elokuvamaiset instrumentaaliosuudet. Camilla Bäckmanin debyyttialbumi ”Give Me a Moment” ilmestyy näillä näkymin vuoden 2022 aikana. Levyn kantava teema on rakkaus erilaisine puolineen. Albumilla soi sekä englannin- että suomenkielinen musiikki. Levy on nauhoitettu Nashvillessa legendaarisella RCA-studiolla.

Vuosina 2017–2020 Camilla Bäckman esiintyi Cirque du Soleilin VOLTA-kiertueella Yhdysvalloissa solistina, viulistina ja näyttelijänä. Hän on ensimmäinen suomalainen laulaja, joka on saanut kiinnityksen maailmankuuluun sirkukseen.

Jenni ”Jepa” Lambert

Jepa Lambert on suomalainen soul-laulaja, joka on tunnettu eri tv-ohjelmien bändeistä sekä monien artistien taustalta. Hän työskentelee myös solistina, sessiomuusikkona ja vocal coachina sekä ääninäyttelijänä ja dubbaajana. Laulu-uransa Jepa Lambert aloitti alle kouluikäisenä. Ensimmäiset soolonsa hän esitti kuusivuotiaana. Taustalaulajana hän on toiminut yhdeksänvuotiaasta lähtien. Jepa Lambert osallistui Voice of Finlandiin vuonna 2013.

Jepa Lambert on tuttu esiintyjä muun muassa Voice of Finland, Elämäni biisi ja UMK -ohjelmien bändeistä.

Sounds of Mercy

Sounds of Mercy on uusi gospelkuoro. Sen kokoonpanossa laulaa kokeneita laulajia. Kuorolta on tullut äskettäin ulos ensimmäinen single omaa musiikkia. Kuorolaiset perustivat Sounds of Mercyn vuoden 2021 alussa. Liideriksi kuoro palkkasi Jepa Lambertin samaisena keväänä.

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut -keräyksellä tuetaan kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia ympäri maailmaa. Keräykseen voi lahjoittaa esimerkiksi Mobile Paylla. Lue lisää Kauneimmatjoululaulut.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja lahjoita.

Klo 18 alkava tilaisuus striimataan Olarin seurakunnan YouTube-kanavalleLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Tallenne on katsottavissa ed. mainitulla kanavalla liven jälkeen kaksi viikkoa.

Aatonaaton Kauneimmat joululaulut Olarin kirkossa 23.12. klo 18 ja 20, Rälssitilankuja 1, Espoo.

Teksti: Eija Harju

Kuva: Cirque du Soleil/Steven Moxley