Espoon seurakuntien diakoniatyössä jaetaan joulumieltä Kotimaanavun Hyvä teko -lahjakorteilla

Espoon seurakunnat ovat saaneet Hyvä teko -K-lahjakortteja Kirkkopalveluiden Kotimaanavun kautta jaettavaksi diakoniatyön asiakkaille.

Kuvassa on K-lahjakortin kansi, jossa piirroskuvioita.

Kotimaanavun Ejoulupuu -keräyksen Hyvä teko K-lahjakortit jaossa Espoon seurakuntien diakoniatyössä.

Kunkin lahjakortin arvo on 50 euroa ja niitä saatiin yhteensä 390 kappaletta. Lahjoituksen kokonaissumma on 19 500 euroa. Lahjakortteja voi käyttää K-ryhmän kaupoissa.

Lahjakortteja jaetaan kunkin Espoon seurakunnan diakoniatyön asiakkaille diakonisin perustein tarveharkinnan mukaan.

-Lahjakorttien vastaanotto seurakunnissa on ollut erittäin hyvä, ihmiset ovat olleet iloisesti yllättyneitä ja kovin kiitollisia, diakonian asiantuntija Lilli Snellman Espoon seurakuntayhtymästä sanoo.

Kotimaanapu auttaa hädänalaisia suomalaisia ja Suomessa asuvia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. Kotimaanavun kautta voit auttaa joko vapaaehtoistyöllä tai tekemällä rahalahjoituksen.

Kotimaanavun varoin tehtävä paikallinen avustustyö toteutetaan Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien diakoniatyön kautta. Apu menee perille diakoniatyöntekijöiden välittämänä ihmiseltä ihmiselle.

Nyt jaettavat lahjakortit ovat Joulupuun sähköisen version eJoulupuu.fi 2020 kautta lahjoittajilta saatu apu. Keräykseen voi osallistua nyt osoitteessa https://ejoulupuu.fi/espooLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja suoraan kunkin seurakunnan diakoniatyöntekijöiltäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mon Dec 13 12:00:00 EET 2021