Neljä jatkoon Olarin kirkkoherran vaalissa

Petri Laitinen, Antti Malinen, Kaisa Yletyinen ja Heidi Zitting kutsuttiin toiselle haastattelukierrokselle.

Olarin kirkkosali on valoisa ja avara. Kuva Tiina Kivirasi.

Olarin seurakunnan seurakuntaneuvosto päätti kokouksessaan 1.2.2022, että neljä hakijaa kutsutaan soveltuvuustutkimukseen ja toiselle haastattelukierrokselle Olarin kirkkoherran vaalissa. Jatkoon etenivät Laitilan seurakunnan kirkkoherra Petri Laitinen, Olarin seurakunnan seurakuntapastori Antti Malinen, Leppävaaran seurakunnan seurakuntapastori Kaisa Yletyinen ja Tapiolan seurakunnan seurakuntapastori Heidi Zitting

Lopullinen harkinta tehdään kaikkien hakijoiden kesken, eli myös Espoon seurakuntayhtymän johtava sairaalapastori Markku Elo on mukana vaaliprosessissa loppuun saakka. Virkaan saatiin kaikkiaan seitsemän hakemusta. Kaksi hakijaa veti hakemuksensa pois ennen haastatteluja.

Kirkkoherraehdokkaat on esitelty Olarin seurakunnan verkkosivuilla. Myös 29. tammikuuta pidetty paneeli on katsottavissa Olarin seurakunnan YouTube-kanavalla koko vaaliprosessin ajan. Toinen vaalipaneeli järjestetään Olarin kirkossa lauantaina 12. maaliskuuta kello 16.

Olarin kirkkoherran vaali on välillinen, eli seurakuntaneuvosto valitsee uuden kirkkoherran. Lopullisen valinnan kirkkoherrasta seurakuntaneuvosto tekee suunnitelmien mukaan huhtikuussa.

Olarissa kirkkoherralta odotetaan osaamista mm. strategisessa johtamisessa, erilaisten kulttuurien huomioimisessa, asiantuntijoiden henkilöstöjohtamisessa ja viestinnässä. Tärkeänä pidetään myös, että kirkkoherra pitää kirkon sanomaa Jumalan rakkaudesta esillä rohkeasti ja monikanavaisesti.

Olarin seurakunta on yksi Espoon kuudesta seurakunnasta. Seurakunnassa on noin 27 000 jäsentä ja 55 työntekijää. Uusi kirkkoherra aloittaa tehtävässään 1. lokakuuta, kun nykyinen kirkkoherra Salla-Maria Viitapohja jää vanhuuseläkkeelle.

2022-02-02 08:25:42.0