Vertaistukea ja mielekästä tekemistä päihdekuntoutujien leirillä

Espoon seurakunnat tarjoavat monenlaisissa elämäntilanteissa oleville ihmisille tukea ja tekemistä. Diakoniatyöntekijät ovat rinnalla kulkijoita ja auttajia myös riippuvuuksiin liittyvissä kysymyksissä.

Kuvassa on syksyinen maisema, puunrunko, lehtiä, taustalla järven rantaa.

Kuvituskuva, Pixabay.

Erilaiset päihdeongelmat ovat yleisiä kaikenikäisten parissa. Erityisesti kesälomien jälkeen saatetaan tarvita paluuta arjen rytmiin ja aikatauluihin sekä mielekästä elämänsisältöä.

Päihdekuntoutujien leiri Salossa alkaen tiistaista torstaihin 12.–14.9. Naarilan leirikeskuksessa Perniössä. Leiri pidetään Salon seurakunnan leirikeskuksessa, koska Espoon omissa leirikeskuksissa on menossa maalämpöremontit. Leirikeskus sijaitsee luonnonkauniilla paikalla järven rannalla.

– Itsestä välittäminen ja huolehtiminen on ensiarvoisen tärkeää riippuvuudesta toipumisessa, sanoo diakoniatyöntekijä Taina Leinonen Espoonlahden seurakunnasta.

– Se, että arvostaa itseään palauttaa merkityksellisyyden elämään. Leirillä pyritään tarjoamaan vertaistukea ja korjaavia kokemuksia yhdessä olemisen ja luonnossa nauttimisen parissa.

Päihdekuntoutujien leirillä on luvassa rentoa yhdessä olemista, saunomista, hartauksia ja monenlaista muuta ohjelmaa sisällä ja ulkona. Yhdessä on mahdollista löytää mielekästä tekemistä ja vertaistukea.

Lehtimäen tilausbussi lähtee Espoon keskuksesta tiistaina,12.9. kello 10 ja perille tulemme leirikeskukseen lounaalle. Takaisin lähdemme torstaina 14.9 päiväkahvien jälkeen ja olemme takaisin Espoon keskuksessa noin kello 16

Leiri on päihteetön. Vain lääkärin määräämät lääkkeet ovat sallittuja. Majoittuminen on 1–2 hengen huoneissa ja mukaan mahtuu 25 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Mukana on Espoonlahden, Leppävaaran ja Espoon tuomiokirkon seurakunnan diakoniatyöntekijä. Myös Kohtaamispaikka Askeleesta tulee vierailemaan työntekijöitä

Leirin hinta on 30 euroa hengeltä. Sitovat ilmoittautumiset Taina Leinoselle sähköpostitse tai puhelimitse 8.–18.8. välisenä aikana tai vaihtoehtoisesti sähköisen lomakkeen kautta.  Lomakkeen löydät verkkosivuilta täältä.

Yhteystiedot: Diakoniatyöntekijä Taina Leinonen, Espoonlahden seurakunta, taina.leinonen@evl.fi, 050 517 0656.

Mon Aug 14 15:36:00 EEST 2023