Espoon seurakuntien lasten kesäleireille ja kesäkerhoihin voi ilmoittautua 1.–29.2.

Koululaisten kesäkerhoissa ja kesäleireillä lapset voivat nauttia kesästä ja yhteisistä leikeistä turvallisessa ympäristössä.

Kaksi lasta puhaltamassa voikukan hahtuvia.

Lapsia Leppävaaran seurakunnan kesäkerhossa kesällä 2020. Kuva: Antti Rintala

Espoon seurakunnat järjestävät pikkukoululaisille edullisia kesäkerhoja kaupungissa. Kerhoissa ulkoillaan, leikitään, pelataan ja askarrellaan. Lapsille on joko tarjolla lounas tai mukaan otetaan omat eväät. Espoonlahden seurakunnan, Espoon tuomiokirkkoseurakunnan ja Leppävaaran seurakunnan kesäkerhot ovat kesäkuussa. Espoonlahdessa on lisäksi lyhyt kesäkerho elokuussa ennen koulujen alkua.

Eri-ikäisille koululaisille on tarjolla leirejä, joissa ollaan yön yli leirikeskuksessa. Näiden leirien hintaan sisältyy täysihoito. Yön yli leirejä on tarjolla viisi: yksi leiri pidetään ruotsiksi ja neljä suomeksi. Lisäksi Olarin seurakunta järjestää yhden ja Esbo svenska församling kaksi päiväleiriä. Päiväleirit sisältävät lounaan ja välipalan.

Kerho- ja leirimaksuihin on mahdollista hakea vapautusta taloudellisista syistä. Seurakuntien kesätoimintaan ilmoittaudutaan verkossa 1.–29.2. välisenä aikana: espoonseurakunnat.fi/kesatoiminta.

Wed Jan 31 07:00:00 EET 2024