Sadat koululaiset osallistuvat seurakunnan kesäkerhoihin Espoossa

Espoon seurakunnat järjestävät pikkukoululaisille tekemistä kesäksi. Suosittuihin kesäkerhoihin ilmoittaudutaan 3.2.–1.3. verkossa espoonseurakunnat.fi/kesatoiminta.

750kesatoiminta_S.jpg

– Kesäkerhoille on selkeä tarve. Lapset osallistuvat kesäkerhoihin usein silloin, kun vanhempien kesälomat eivät vielä ole alkaneet. Olemme saaneet kerhoista paljon kiitosta vanhemmilta, kertoo lastenohjaaja Ritva Oksanen-Antin Leppävaaran seurakunnasta.

Espoon seurakunnat järjestävät ensi kesänä kolmetoista kesäkerhoa. Kesäkerhot ovat avoinna arkena aamusta iltapäivään asti. Niihin voi ilmoittautua yhdeksi tai useammaksi viikoksi. Monissa kerhoissa etusijalla ovat eka- ja tokaluokkalaiset. Kerhoviikko maksaa 20–70 euroa ja useimmissa kerhoissa hintaan kuuluu lounas.

– Lapset viihtyvät hyvin seurakunnan kesätoiminnassa. Usein siinä vaiheessa koululaiset ovat jo väsyneitä, joten toiminta ei ole koulumaista, vaan virkistävää ja rentoa vapaa-ajan toimintaa. Teemme paljon myös retkiä.

Espoon seurakunnat järjestävät kesäkerhojen lisäksi edullisia kesäleirejä kouluikäisille. Kaikkiin maksuihin on mahdollista hakea maksuvapautusta.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen.

Teksti ja kuvat: Laura Vähäsarja.

2020-01-30 13:51:00.0