SyysMatin Markkinat someen ja verkkoon tänä syksynä

Perinteiset SyysMatin Markkinat Espoon tuomiokirkonmäelle markkinavieraita ja kojumyyjiä kokoavana tapahtumana perutaan tänä vuonna. Ne pidetään 19.-20.9.2020, mutta ne toteutetaan soveltuvin osin suoratoistettuina ja videotunnelmapaloina somessa ja verkossa.

ihmisen kädessä on kännykkä, jossa näkyy ihminen puhumassa ja teksti SyysMatin Markkinat sekä seuraa meitä:...

Tarkempi ohjelma ja aikataulu julkaistaan lähempänä tapahtumaa SyysMatin Markkinoiden verkkosivulla ja Facebook-sivulla. Videoiden ja suoratoiston välityksellä pääsee tutustumaan kanoihin, kukkoon, haliberniin sekä poneihin ja niiden kotitalliin, seuraamaan kirkon ja urkujen esittelyä sekä melkein legendaarisia Maija-Liisa Kaistilan hautausmaakierrosta ja Tarja Rakeen tarinointia tuomiokirkon holvimaalauksista. Mukana myös luento ikoneista, joista kertoo pastori ja ikonimaalari Alarik Corander, sekä kollipolku ja enkelikierros. Myös avajaiset lauantaina klo 10 ja päättäjäiset sunnuntaina klo 16 striimataan kuten myös iloinen musiikillinen perhemessu sunnuntaina klo 10 Espoon tuomiokirkosta.

Tapahtumat suoratoistetaan Markkinoiden Facebook-sivujenLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Markkinoiden perumisen syynä on koronapandemian toinen aalto. Tuhansien ihmisten viikonlopputapahtumassa turvaetäisyyksiä ei voitaisi valvoa eikä tartuntoja välttämättä estää. Ainoa keino on nyt perua markkinat kokoavana tapahtumana.

Seuraavat SyysMatin Markkinat järjestetään 18.-19.9.2021 Espoon tuomiokirkonmäellä perinteisenä markkinavieraita ja kojumyyjiä kokoavana tapahtumana, jos Luoja suo.

SyysMatin Markkinoiden Facebook-sivut Linkki avautuu uudessa välilehdessä

SyysMatin Markkinoiden verkkosivut

Mikä on SyysMatin Markkinat? SyysMatin Markkinat ovat syyskuussa Espoon tuomiokirkon mäellä pidettävät vanhan ajan markkinat, jolloin tarjolla on monenlaista kiinnostavaa niin aikuisille kuin lapsillekin: ikoninäyttely ja -maalauspaja, keppihevospaja ja -rata, jousiammuntaa, veto- ja halikoirat sekä muut eläimet, ongintaa, kirkon ja urkujen esittelyä – pääset urkujen sisään! – historialliset hautausmaakierrokset, Nostalgiakafeteria, Paakarintupa, erilaiset musiikkihetket, enkelikierros, kalligrafiaa ja ikoniluentoja sekä tarinoita tuomiokirkon holvimaalauksista. Kojuista myydään uniikkeja käsitöitä sekä sadonkorjuutuotteita, ja paikalliset yhdistykset ja järjestöt esittäytyvät. Läheinen Espoon VPK on järjestänyt omaa ohjelmaa lapsille. Markkinoiden alue on kokonaan kävelyaluetta. Toimintapisteisiin on valtaosaltaan esteetön pääsy. Tapahtuma on päihteetön ja savuton, ja sinne on vapaa pääsy.

Markkinat ovat vuosi toisensa jälkeen keränneet kahdessa päivässä yli 10 000 kävijää, joten tapahtuma on yleisömäärältään suurimpia Espoossa vuosittain järjestettävistä yleisötapahtumista. Ne on järjestetty vuodesta 2008 lähtien joka vuosi. Tapahtuman järjestäjänä toimii Espoon tuomiokirkkoseurakunta ja suuri määrä vapaaehtoisia.

Wed Aug 26 16:20:55 EEST 2020